در حال بارگذاری ...
دریا یاسری در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

برهان بعد از بازگشایی سالن‌های نمایش به صحنه می‌رود

دریا یاسری گفت: قراراست در نمایش برهان به کارگردانی مهدی حق پرست بازی کنم.

دریا یاسری درگفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتری خود گفت: قراراست در نمایش برهان نوشته دیوید اوبورن به کارگردانی مهدی حق پرست بازی کنم. این نمایش قرار بود از اول اردیبهشت ماه در سالن اصلی مولوی روی صحنه برود و به دلیل تعطیلی سالن های نمایشی از سال قبل به واسطه بیماری کورنا اجرا به تعویق افتاد و قرار است بعد از بازگشایی مجدد سالن های نمایشی، برهان در تالار مولوی روی صحنه اجرا شود.

وی درباره داستان نمایش و نقشش عنوان کرد: داستان نمایش درباره زندگی یک دختر ریاضی دان(کاترین) است که من نقشش را بازی می کنم. در این اثر نمایشی به رابطه این دختر با پدرش که او هم ریاضی دان است پرداخته می‌شود. شخصیت‌های این نمایش یک جور حالت جنون، مالیخولیایی، شیدایی و دیوانگی دارند. نمایش چهار شخصیت دارد و امیر حسین سپنج نقش پدر خانواده را بازی می کند. هلن حق گو و جلال محبی سایر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیوید اوبورن نویسنده نمایش‌نامه برهان نام آشنایی در تاریخ معاصر ادبیات و نمایش نامه نویسی است. او برنده جایزه پولیتزر نمایشنامه نویسی در سال 2001، برنده جایزه تونی بهترین نمایشنامه سال 2001، برنده جایزه درامادسک برای بهترین نمایشنامه جدید سال 2001، برنده جایزه حلقه منتقدان نیویورک برای بهترین نمایشنامه سال 2001 و در نهایت برنده جایزه لوسیل لورتل برای نمایشنامه برجسته سال 2001 شده است. نمایش نامه برهان در سال نود با ترجمه امیر حسین طاهری توسط نشر افراز به چاپ رسیده است و محمد یعقوبی هفت سال پیش آن را روی صحنه اجرا کرد. این نمایشنامه چهار شخصیت دارد که سه نفرشان ریاضی دان هستند و نویسنده برای هر صحنه موقعیتی دو نفره را می سازد. شاید بتوان گفت موتیف این کار حول محورهای عشق، جنون و نبوغ در رفت و آمد است و فضایی از جامعه آمریکایی را به تصویر می کشد که شاید کمی گنگ و ناشناخته به نظر برسد و مستعد. یکی از شخصیت های این نمایشنامه، روح رابرت، پدر مرده کاترین است.

دریا یاسری جزء بازیگران اهل مطالعه و مستعد نسل جوان تئاتر است که در سال های اخیر، حضور موثری در حوزه بازیگری داشته است و سال قبل با بازی در دو نمایش موفق و پر مخاطب من یه زنم صدامو می شنوی؟! و شیطونی تجربه های موفقی را انجام داد و یک موراکامی‌خوان حرفه ای است. زرتشت، رومولیت، داستان زمستان، حرف های خط خورده، مسیر، آوای باران، روایت هفت زن، آرتیگوشه، اینا همه خوبن، تجربه های اخیر و دیگه عاشق شدن فایده نداره از جمله کارهای موفق او در حوزه بازی در تئاتر، سینما و نمایش نامه خوانی است.

 

 




نظرات کاربران