در حال بارگذاری ...
فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان خبر داد؛

انتشار فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی انسان- هنر- بحران

فاتح بادپروا رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از انتشار فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی، به عنوان یکی از اولین اقدامات این انجمن در سال ۹۹ خبر داد.

فاتح بادپروا در گفت و گو با ایران تئاتر، اعلام کرد : با عنایت به اینکه ادبیات نمایشی از اصول بنیادین هنرهای نمایشی بوده و اهمیت به تولید نمایشنامه و کشف و شناخت نیروهای خلاق در این حوزه از اولویت‌های انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور است و از طرفی با توجه به شرایط موجود در جامعه و بحران کرونا، انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در نظر دارد مسابقه نمایشنامه‌نویسی را با محوریت «ادبیات نمایشی و بحران اپیدمیک» در دو حوزه زبانی کوردی و فارسی و در دو بخش اصلی و نمایشنامه‌های کمدی (نظر به ضرورت ایجاد فضایی شاد و پرامید در جامعه و اهمیت نمایشنامه‌های کمدی فاخر) برگزار نماید.در این راستا نویسندگان کشور می‌توانند نسبت به ارسال آثار با توجه به مفاد فراخوان اقدام نمایند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان تاکید کرد : بدیهی است متون ارسالی توسط هیات داوران مسابقه مورد خوانش و قضاوت قرار خواهند گرفت و به آثار برتر جوایز ارزندهای تعلق خواهد گرفت . همچنین به همت مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تعداد ۱۰ نمایشنامه برتر و منتخب داوران مسابقه در جلد چهارم کتاب مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» به چاپ خواهند رسید.

بادپروا همچنین افزود: جدای از برپایی کلاسهای آموزشی و برنامه‌های سالانه انجمن و اجراهای عمومی صحنه‌ای و خیابانی، با همت هنرمندان و حمایت مسئولین استان کردستان هر ساله میزبان و برگزار کنندە  جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان،  جشنوارە منطقه‌ای تئاتر کوردی سقز و تئاتر استانی است و از آنجا که این مهم موجب تولید نمایشهای مختلفی توسط هنرمندان میگردد لزوم غنی نمودن بانک تولید نمایشنامه در استان را دوچندان میکند.

لازم به ذکر است در سالهای گذشته، مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با مشارکت دبیرخانه جشنواره تئاتر کوردی سقز و انجمن هنرهای نمایشی استان در این راستا اقدام به  چاپ سه مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» نموده است و در همین راستا و به منظور تقویت نمایشنامه نویسی کوردی و افزایش مکتوبات، نمایشنامه های کوردی که پیشتر اجرا شده باشند نیز میتوانند متقاضی حضور در  رقابت جهت چاپ گردند.

انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» را با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و سایت ایران تئاتر برگزار می‌کند.

نتایج مسابقه و آثار برتر را در نیمه دوم مرداد ماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

- متن فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «انسان - هنر - بجران» را می توانید از ضمیمه این خبر دانلود کنید. همچنین برای حضور در این مسابقه می توانید اینجا را کلیک کنید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران