داوود کیانیان:یک جشنواره خوب باید جریانساز و بدعتگذار باشد
طبیعی است در تمام جشنوارهها قادر نباشیم به هر سه وجه کیفیت، کمیت و هنری بودن بپردازیم، اما در هر حال باید تلاش کنیم به تدریج این سه محور را مورد توجه قرار بدهیم.
داوود کیانیان گفت:«برگزاری یک جشنواره زمانی در رشد و ارتقای آن رویداد هنری موثر است که بتواند جریانساز و بدعتگذار باشد.»
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، داوود کیانیان کارگردان تئاتر در گفتوگو با ستاد خبری جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی ـ مبارک افزود:«متاسفانه بسیاری از دانشجویان تئاتر تنها به انجام تکالیف و وظایف دانشگاهی بسنده میکنند و با علاقه و نگاه خلاقانه به تولید اثر هنری نمیپردازند و این مسئله به کیفیت آثار هنری ضربه میزند.»
وی ادامه داد:«طبیعی است در تمام جشنوارهها قادر نباشیم به هر سه وجه کیفیت، کمیت و هنری بودن بپردازیم، اما در هر حال باید تلاش کنیم به تدریج این سه محور را مورد توجه قرار بدهیم.»
کیانیان متذکر شد:«همواره دبیر جدید در هر جشنوارهای که انتخاب میشود، قصد دارد برنامهها و طرحهای تازه خود را اجرا کند، اما محدودیتهای موجود دست و پای او را میبندد و اجرای برنامههای جدید را در طول جشنواره ناممکن میسازد.»
به اعتقاد وی کارآمد کردن جشنوارهای همچون جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی نیازمند ایجاد حساسیت بیشتر نزد مسئولان، دستاندرکاران و مخاطبان است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، جشنوارههای ما به شکل فعلی برگزار خواهند شد.»
وی در ادامه گفت:«تا زمانی که در این زمینهها پژوهشهای جامع صورت نگیرد، دچار مشکل خواهیم بود و این در حالی است که هم اکنون هیچ حمایتی از پژوهشگران صورت نمیگیرد. باید بسترهای لازم برای انجام کارهای پژوهشی ایجاد شود تا فعالان این عرصه بتوانند بدون داشتن دغدغهها مالی به این مقوله بپردازند.»