در حال بارگذاری ...
توسط مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما صورت گرفت

تقدیر از برنامه «به شرط زندگی» رادیونمایش

مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما طی گزارشی از برنامه «به شرط زندگی» رادیو نمایش تقدیر کرد.

به گزارش ایران تئاتر، در گزارش مرکز نظارت و ارزیابی سازمان آمده:ترکیب و چیدمان صوتی برنامه «به شرط زندگی» اعم از آرم، آنونس، موسیقی متن و ترانه ها اغلب متنوع، خوش ساخت، و موجد فضای شنیداری مطبوع و دلنشینی است که ضمن نشانه گذاری در ذهن مخاطب و آشناسازی او با برنامه، کلیتی یکپارچه، منسجم و هماهنگ را فراهم می‌کند.

این برنامه همواره می‌کوشد ضمن توجه به موضوعات و دغدغه‌های رایج و به روز مخاطبان، با اتخاذ رویکردی منتقدانه، کجی ها و ناراستی ها را افشا کند، در این راستا بدون جدل و مناقشات مخرب و رایج در برخی برنامه‌های مشابه، ضمن حفظ فاصله از ابعاد فاجعه آمیز مسائل اجتماعی با به کارگیری ظرفیت طنز و فکاهه، مانع بدبینی و منفی نگری در مخاطبان می‌شود.

این گزارش همچنین انتخاب مجری برنامه را متناسب با فضای برنامه خوانده و اجرای «آرمان غفاریان» را اجرایی روان و بی تکلف، دارای  تعامل گرم، همدلی و رفاقت با مخاطب، بذله گویی و شوخ طبعی در عین رعایت نزاکت و اخلاق دانسته و  اشتیاق به ایجاد حال خوب در مخاطب، تسلط بر متن و یکی کردن متن با اجرایی طبیعی و به دور از تصنعات رایج اجرا و نمایش بداهه گویی را موید قدرت اجرا و اثرگذاری نفوذ کلام مجری دانسته است.

بخش پایانی گزارش مرکز نظارت به کلیت برنامه می‌پردازد؛ به شرط زندگی ضمن توجه به ویژگی‌های عام و مورد انتظار از برنامه صبحگاهی، از وجوه تشخص و هویت خاص شبکه تخصصی نمایش نیز برخوردار است . نمایش‌های این برنامه به لحاظ اجرای هنرمندانه، تنوع موضوع و طراحی موقعیت نمایشی طنز، جذاب و تأثیرگذارند و از نظر شخصیتپردازی نیز طراحی ویژگی ها، خلق و خوها و لهجه، شخصیت‌های منحصر به فردی آشنا و باور پذیر خلق شده اند که با پرورش و جان بخشی به آن ها قدرت تحرکی فراتر از شخصیت نمایش یافته اند، به طوری که حضور برخی شخصیت‌های نمایش در تعامل با شخصیت نمایشی بخش دیگر برنامه، هویت و هستی مستقل و جالبی نزد مخاطب پیدا می‌کند.

گفتنی است، «به شرط زندگی» برنامه صبحگاهی رادیو نمایش است که به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان، اجرای آرمان غفاریان و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو هر روز از ساعت 7 الی 8 صبح به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران