در حال بارگذاری ...
گزارشی درباره بیکاری و زیان اقتصادی در برادوی

برادوی منطقه‌ بی‌دفاع

حدود ۴۱ سالن تئاتر در برادوی تعطیل شد.صدها نفر از کار بیکار شدند و میلیون‌ها دلار زیان مالی بر صنعت تئاتر آمریکا وارد شد.

به گزارش ایران تئاتر با شیوع ویروس کرونا فرماندار نیویورک دستور تعطیلی سالن‌های تئاتر برادوی ، کنسرت‌ها و سینما  را صادر کرد.حدود 41 سالن تئاتر در برادوی تعطیل شد.صدها نفر از کار بیکار شدند و  میلیون‌ها دلار زیان مالی بر صنعت تئاتر آمریکا وارد شد.تاثیر اقتصادی بسته شدن سالن‌های تئاتر بسیار گسترده است.شارلوت اس. مارتین مدیر  «برادوی لیگ» ، سازمانی که تهیه کنندگان و صاحبان سالن‌های تئاتر عضوش هستند، می‌گوید بسته بودن هفتگی سالن‌های تئاتر، هر هفته 33 میلیون دلار زیان مالی است.او می‌گوید براساس برآورد سالیانه ما، برادوی مبلغ 14.9 میلیارد دلار  تاثیر اقتصادی سالیانه(آورده مالی) برای شهر نیویورک دارد.

سالن‌های برادوی از روز 12 ماه مارس تعطیل شدند و با توجه به شرایط شاید تا پایان ماه سپتامبر نیز بازگشایی نشوند. ترس واقعی اینجاست که هیچ صندوق دولتی به گروه‌های تئاتری و سالن‌ها کمک مالی ندهند و احتمال تعطیلی دائمی این سالن‌ها وجود دارد.

هنوز شب‌ها چراغ‌های نئونی سردر سالن‌های تئاتر در برادوی روشن است.اما نزدیک دوماه است که هیچ صفی برای دیدن نمایش در حومه  میدان تایم شهر نیویورک به چشم نمی‌خورد. شهر نیویورک به مرکز شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است.

اهالی تئاتر زمانی که سالن‌ها تعطیل شد، تا دو هفته بعد حقوق دریافت کردند اما حالا بی‌شغل و بی‌پول شده اند. کلیتون کراداک که در گروه ارکستر نمایش موزیکال «خیلی افتخار نیست» طبال است، می‌گوید:«متاسفانه ، پول درآوردن از اجرای موسیقی تقریبا غیرممکن شده است.»به گفته چند منبع موثق؛ حقوق پایه  موزیسین‌ها و بازیگران تئاتر هفته‌ای 2 هزار دلار است، این دستمزد بیشتر هم می‌تواند باشد.آدام کراوتمار، رئیس منطقه 802 فدراسیون موسیقی‍دان های آمریکا می‌گوید تعدادی از اعضای ما به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 جان باختند.

حدود 16 نمایش آماده اجرا در سالن‌های برادوی بود که روز دوازدهم ماه مارس به دستور فرماندار اندرو کوامو سالن‌ها تعطیل شدند.اما به طور رسمی فقط دو سالن برنامه های خود را تعطیل کردند.به هر حال پیش‌بینی اولیه بازگشایی سالن‌های نمایش در برادوی از ماه ژوئن احتمال دارد اجرایی نشود و به احتمال زیاد از ماه سپتامبر سالن‌ها فعالیت های خود را از نو آغاز خواهند کرد.

سنت مارتین می‌گوید:«مدل اقتصادی برادوی با فاصله اجتماعی همخوانی ندارد. یک نمایش نمی تواند هزینه های خود را برگرداند زمانی که 50 درصد یا کمتر از 50 درصد از ظرفیت سالن تماشاگر داشته باشد. تئاتر و نمایش‌های موزیکال به عنوان گردهمایی انبوه طبقه بندی شده اند و از آخرین مشاغلی هستند که فعالیت های خود را از سر می‌گیرند.»ویولوینست تئاتر «مولن روژ»،ماکسیم موستان می‌گوید:« حس عمومی همکارانم  نسبت به درآمدزایی از طریق موسیقی تا این حد تاریک‌تر نبوده است. فکر می‌کنم همگی‌مان تا حدی امید خود را از دست داده‌ایم.  به نظرم خیلی‌ها در حال حاضر به مشاغل دیگر فکر می‌کنند.»سنت مارتین می‌گوید:« به لحاظ اقتصادی شهر نیویورک به برادوی نیاز دارد تا سرزنده و پرشور باشد. تا صنعت گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها نیز درآمد بهتری داشته باشند. »

اما نکته نامشخص دیگر این است:حتی اگر برادوی بازگشایی شود، آیا مردم آمادگی بازگشت به شهری را دارند که از پاندمی ویروس کرونا چنین ضربه سختی خورده است؟ماکسیم موستون عقیده دارد:«موسیقی همیشه لازم است.من می‌توانم تصور کنم که مردم به صورت گروهی بیرون  نروند  یا به شهر نیویورک تا مدت‌ها نیایند.»

ترجمه:ارغوان اشتری




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

نظرات کاربران