در حال بارگذاری ...
...

ایوب آقاخانی: نبود امکانات، تئاتر عروسکی را به حاشیه رانده است

هر چند تالارهای هنر و فردوسی ویژه نمایش‌های عروسکی تعریف شده‌اند به هیچ وجه برای هنرمندان این رشته کافی نیستند و افزایش امکانات نیازمند نگاه درست به این رشته هنری است، زیرا تا زمانی که اهمیت این رشته برای تصمیم گیرندگان فرهنگی کشور مشخص نشود، تئاتر عروسکی جایگاه شایسته خود را پیدا نمی‌کند

ایوب آقاخانی گفت:«نبود سالن حرفه‌ای و امکانات سخت‌افزاری کافی در زمینه تئاتر عروسکی موجب می‌شود تولیدات این حوزه در حاشیه تولیدات تئاتر قرار گیرد.»
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، آقاخانی در گفت‌وگو با ستاد خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی مبارک ادامه داد:«نبود این امکانات و شرایط موجب می‌شود، پویایی این جشنواره و دیگر جشنواره‌های مشابه به حداقل برسد.»
وی افزود:«چرا که از میان خیل عظیم هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره، تنها عده اندکی قادر به اجرای آثار خود می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود، انگیزه هنرمندان برای شرکت در این رویداد در قیاس با دیگر جشنواره‌ها کمرنگ و حتی بی‌رنگ‌تر شود.»
به گفته وی ضمانت اجرایی این آثار در کنار افزایش سخت‌افزاری امکانات، پویایی این جریان نمایشی را بیش از هر اتفاق دیگری تضمین می‌کند.»
وی افزود:«هر چند تالارهای هنر و فردوسی ویژه نمایش‌های عروسکی تعریف شده‌اند به هیچ وجه برای هنرمندان این رشته کافی نیستند و افزایش امکانات نیازمند نگاه درست به این رشته هنری است، زیرا تا زمانی که اهمیت این رشته برای تصمیم گیرندگان فرهنگی کشور مشخص نشود، تئاتر عروسکی جایگاه شایسته خود را پیدا نمی‌کند.»
وی اظهار داشت:«تئاتر عروسکی هنوز در ذهن مدیران فرهنگی، اهمیت لازم را پیدا نکرده است، ضمن این که شناخت هنرمندان تئاتر از این رشته و شناخت مسئولان از آن متفاوت و گاه متناقض است و تا زمانی که این شناخت یکسان نشود، شاهد رشته‌ای در این زمینه نخواهیم بود.»
این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در پایان تصریح کرد:«با اختصاص تالاری در مجموعه تئاترشهر به اجرای نمایش‌های عروسکی، این رشته جدی نمی‌شود، بلکه کلیت تئاتر بیشتر دچار محدودیت می‌شود و این در حالی است که تخصیص بخشی از موجودیت قبلی به تئاتر عروسکی درست نیست و باید در تلاش باشیم امکانات جدیدی فراهم کنیم.»