در حال بارگذاری ...
کامبیز امینی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

بعد ازبازگشایی سالن‌های نمایشی در «فردریک» ایفای نقش می‌کنم

منتظرم شرایط مهیا شود تا در نمایش فردریک یا تئاتر بولوار به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در سالن اصلی تئاتر شهر بازی کنم.

کامبیز امینی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار بود در نمایش فردریک یا تئاتر بولوار به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در سالن اصلی تئاتر شهر در فروردین و اردیبهشت ماه بازی کنم و تمرینات نمایش هم بهمن ماه سال قبل انجام شده بود. اجرا به علت تعطیلی سالن های نمایشی به تعویق افتاده است و منتظرم شرایط مهیا شود و در این نمایش بازی کنم.

امینی درباره فضا و مضمون نمایش عنوان کرد: متن این نمایشنامه فوق العاده دراماتیک و معرکه است و توسط شهلا حائری در نشر قطره به فارسی ترجمه شده و ادای دینی به تئاتر از سوی اشمیت است. این اثر نمایشی بر اساس زندگی واقعی بازیگری به نام فردریک لومتر نوشته شده  است. فردریک پسر زنی رخت شوی است که از هویت پدر خودش اطلاعی ندارد.  او از کودکی آرزوی بازیگری در سر می پروراند اما مادرش بشدت با او مخالفت می کند. اما فردریک به مخالفت مادرش توجهی نمی کند و در آینده بازیگری را پیشه خود می سازد و به بازیگر بزرگ و مشهوری تبدیل می شود. بازیگری بی ریا که تمام عشق و فکرش صحنه تئاتر است و از ریاکاری های مرسوم فاصله دارد و به دنبال بازی در نمایش ها و خنده و گریه های واقعی است و توجهی به بازی در آثاری در تالارهای بزرگ و لوکس شهر با فضای ریاکارانه و اشرافیش ندارد. او عاشق تئاتر است و ناگهان عاشق زنی به نام برنیس می شود و میان عشق به زن و عشق به کارش مردد می ماند.

امینی با اشاره به عوامل این نمایش افزود: در نمایش فردیک فرهاد آئیش، بهناز نازی، کتانه افشاری نژاد، امیر حسین رستمی و ریحانه پارسا بازی دارند.

این بازیگر درباره نقش خود متذکر شد: در نمایش فردریک نقش مدیر تئاتری به نام هارل را بازی می کنم. او مرد زرنگ و تیز هوشی است و با درک درست متن ها را برای اجرا در سالن تئاترش انتخاب می کند و بیشتر به تجارت توجه دارد تا هنر و به نظرم از همه بازیگرانی که در تئاترهایش بازی می کنند بازیگرتر است.

وی درباره انتخاب نقش هایش و کار کردن با کارگردان هایی که سابقه بازیگری دارند متدکر شد: نکته تعیین کننده‌ای که برای انتخاب یک نمایش برای بازی کردن برایم وجود دارد؛ تیم تولید کننده اش است و بعد سایر مسائل اهمیت دارد. برای من بازی درقالب نقش های تاریخی  لذت بخش و جذاب است و به من این امکان را می دهند که بیشتر از خودم دور شوم. بازی نقش‌های تاریخی و حماسی کار بسیار دشواری است؛ مواقعی که بازیشان می کنید تمام شب و روزتان را دربرمی گیرد. شاید برای من لذت ایفای نقش های سخت بیشتر باشد؛ زیرا برای ایفای آن باید مراحل زیادی را طی کنم. نقش های رئال و کمدی هم جذابیت های خاص خودشان را دارند. در مورد کارگردان هایی هم که سابقه بازیگری دارند؛ اغلبشان دوست دارند مثل خودشان بازی کنم. در شروع تمرینات هم حرفشان را گوش می کنم و بعدش در نهایت نقش را مال خود می کنم و با جنس بازی من هماهنگ می شود. برای من کار کردن با کارگردان هایی که بازیگر هم هستند یک مقداری سخت تر است.

 

کامبیز امینی در سه دهه دوران فعالیت بازیگری‌اش توانسته نقش‌های کلاسیک، حماسی دشوار و چند لایه‌ای در نمایش‌هایی مثل سقراط، شرق دور شرق نزدیک، لاسارو، دن کیشوت، ادیسه، کالون و قیام کاستلون، کوروش، ادیسه، هامان کشان و یا نقش‌های رئال و سنتی مثل پری و صبح به خیر و پیک نیک در میدان جنگ را بازی کند.

 




نظرات کاربران