در حال بارگذاری ...
برای حمایت و کمک به کادر پزشکی

فیلم تئاتر «تیستوی سبزانگشتی» پخش می‌شود

فیلم تئاتر تیستوی سبزانگشتی به نفع خیریه‌ یاران درمانگران ایران (حمایت و کمک به کادر درمان) بصورت آنلاین در تیوال پخش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر گروه تئاتر سایه که پیشتر با پویش تئاتر کنج خانه در ایام قرنطینه در کنار مخاطبین تئاتر کودک، نوجوان و خانواده هایشان بود در نظر دارد با اکران آنلاین فیلم تئاتر تیستوی سبزانگشتی در سایت تیوال از روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه، تمام مبلغ حاصل از فروش این اجرا [منهای سهم سایت تیوال] را صرف کمک به پویش خیریه‌ی یادا کند. به امید اینکه هر چه زودتر بتوانیم کرونا را شکست بدهیم و دوباره در سالن های نمایش از نزدیک برای کودکان اجرای تئاتر داشته باشیم.
رامین کهن کارگردان نمایش در یادداشتی که در اختیار ایران تئاتر قرار داده آورده است:
بهمن و اسفندماه سال 1393 تالار هنر میزبان تئاتر تیستوی سبز انگشتی بود. نمایشی که از صلح و امید با کودکان و نوجوانان حرف هایی جدی میزد. هر شب کودکان و خانواده هایشان پس از دیدن این تئاتر آرزویی با مضمون صلح را بر روی برگ سبزی می نوشتند و به درخت آرزوها که در لابی تالار هنر بود آویزان می کردند. این درخت در روزهای ابتدایی اجرا خالی از برگ بود و در روزهای آخر نمایش چنان پر از برگ بود که نوید بهاری شد پر از شادی و شور. درختی پر از آرزوهای خالص و کودکانه که دنیایی پر از امید را برای فردا متصور می شد. درخت در آخرین اجرای نمایش توسط گروه به صورت نمادین به لیلی گلستان مترجم رمان تیستوی سبز انگشتی تقدیم شد و ایشان نیز این درخت را به موزه ی صلح اهدا کردند تا در محلی مناسب قابل بازدید برای عموم باشد. و از آن روز تا کنون این درخت در موزه ی صلح واقع در پارک شهر برای بازدید عموم موجود است.
6 سال گذشت و امسال به قرینه ی همان روزهای انتهایی سال، در کشور ما و دنیا بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و امسال بهارمان مثل هر سال نبود. اما بار دیگر همه ی ما دست در دست هم و شانه به شانه  کنار هم ایستادیم و سعی کردیم که این بیماری را شکست بدهیم. خانواده ی تئاتر و اهالی هنر هم همچون گذشته در روزهای پس از کرونا سعی کردند روحیه ی اتحاد، همبستگی و همکاری را در جامعه تقویت کنند و شعار "در خانه بمانیم" را ترویج بدهند. نمایشگران کودک و نوجوان هم در این میان باید فکری برای سرگرمی کودکان و نوجوانان میکردند. شاید گروه های نمایشی و اجراهای آنلاین در ایران پیش از هر کشور دیگری که با بحران کرونا درگیر شده بود شروع شد و سعی در تسهیل گذر زمان دوران قرنطینه را برای کودکان کرد و همچنان خواهد کرد.
از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا پویشی به نام یادا (یاران درمانگران ایران) به سرپرستی مرضیه برومند و رخشان بنی اعتماد شکل گرفت و کمک های مردمی را برای حمایت و کمک به کادر پزشکی جذب کرد. بخشی از این کمک ها با توجه به ظرفیت و قابلیت های نمایشگران عروسکی صرف ساخت شیلد محافظتی بهداشتی در خانه ی عروسک شد و بیش از صدهزار شیلد به بیمارستان های سراسر کشور ارسال شد. حرکتی که الهام بخش سایر نمایشگران عروسکی در سرتاسر جهان شد تا بتوانند با تولید شیلد های محافظتی در کنار کادر درمانی به جنگ بیماری کرونا بروند. پویش یادا همچنان به کار خود ادامه می دهد و هر روز شیلدهای محافظتی بیشتری به بیمارستان های کشور ارسال می شود.
لیست عوامل تئاتر تیستوی سبز انگشتی به شرح زیر می باشد:
نویسنده: بهار طاهری، رامین کهن (بر اساس رمانی با همین عنوان نوشته ی موریس دورئون با ترجمه ی لیلی گلستان)
کارگردان: رامین کهن
بازیگران: سعید ابک (عمو سیبیلو) / روشنک کریمی (نانا) / پرویز حاجی زاده ( آقای میرپوال) / امین پروین (تیستو) / پریسا رفیعی (آنا) / الهام ایروانی (مردم شهر، مباشر کارخانه) / بهار سیف (مردم شهر، منشی کارخانه) / نرگس مقیمی (مردم شهر، پرستار) / امیر عباسیان (مردم شهر)
گروه کارگردانی: امیر عباسیان ، نرگس مقیمی، آهنگساز و شاعر: رامین کهن، پیانو و تنظیم: ساسان یوسفی (مهمان از گروه موسیقی بِمُل)، سازهای کوبه ای، افکتیو و تنظیم: سالار خلیل نسب، ویلن و تنظیم: رامین کهن، آواز: نرگس مقیمی، بهار سیف، الهام ایروانی، امیر عباسیان، طراحان صحنه: امیر ضایی ، رامین کهن، تصویر سازی: امیر رضایی، اجرای تصاویر: امیر رضایی، صفا معین، نسیم قربانی، شاهی رسولی، ایمان ایزد نیا، پریسا عباسی، طراحی و ساخت آکسسوار عروسکی: مهنوش نراقی ، محمد صاحبی، طراحی و اجرای نور: علی اشرف سمایی، طراح لباس: رامین کهن، دوخت لباس: ندا نصرتی، طراح گریم: حسین تبریزی، منشی صحنه: پارمیس عزیزی نژاد، طراحی و اجرای پوستر، بروشور و آفیش: امیر رضایی، تصویر برداران: بهجو خزایی، کامران نوربخش و بهزاد طالبی، تدوین: عماد ابوعطا وروابط عمومی پخش آنلاین: روژین ستاری




مطالب مرتبط

نظرات کاربران