در حال بارگذاری ...
مرتضی شاه کرم در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد

زندگی شهید برونسی را روی صحنه می برم

شاه کرم گفت: قرار است نمایشی درباره زندگی شهید برونسی از سرداران رشید و خراسانی دوران دفاع مقدس را اجرا کنم.

مرتضی شاه کرم در گفت و گو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید کاری خود عنوان کرد: قرار است نمایشی درباره زندگی شهید برونسی از سرداران رشید و خراسانی دوران دفاع مقدس را اجرا کنم. در سال قبل نمایش نامه این اثر توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است و این اولین نمایشم است که در حوزه کارهای اتو بیوگرافی قابل ارزیابی است. البته وجوهات کار هم رویکرد اجتماعی دارد و زندگی قهرمانی از جامعه روایت می شود که در جامعه به سادگی از نامش عبور کرده ایم.

این نویسنده با اشاره به ساخته شدن فیلمی درباره زندگی شهید برونسی عنوان کرد: تلاش کرده ام در نوشتن متن تا حد زیادی حق مطلب را درباره شخصیت و منش شهید برونسی ادا کنم. در نمایشنامه با تحقیق و پژوهش کامل به تمام ابعاد زندگی وی از قبل از پیروزی انقلاب و مبارزاتش علیه رژیم پهلوی و در ادامه نقشش در پیروزی انقلاب و حضورش در جبهه های جنگ در مقام سردار پرداخته ام.

شاه کرم درباره انتخاب بازیگر نقش شهید برونسی افزود: مثل همیشه از چند تا از بازیگران کارهای قبلی خود استفاده می کنم و برای ایفای نقش شهید برونسی با مسعود شامی خاتونی صحبت کرده ام که رضایتش را اعلام کرده کرده و امیدوارم تا شروع تمرینات درگیر حضور در کار دیگری نشود و میلاد خرمن ریز کار طراحی صحنه نمایش را انجام می دهد.

این کارگردان درباره گزینه هایی که برای مکان اجرای نمایش دارد خاطر نشان کرد: مذاکراتی با تماشاخانه سرو انجام داده ام و در کنارش برای بهتر دیده شدن نمایش به اجرای آن در مجموعه تئاتر شهر هم فکر کرده ام که همه چیز بسته به زمان بازگشایی سالن های نمایشی دارد.

گفتنی است مرتضی شاه کرم هنرمند مستعد خرمشهری نمایش های موفقی نظیر نوبت یعنی بعدی، خنده گندم و سانتی متر را روی صحنه برده است. نمایش سانتی متر در ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر برنده جوایز متعددی شد و متن نمایشنامه عندالمطالبه در بخش متون جشنواره تئاتر فجر بهترین اثر انتخاب شد. عمده موفقیت این هنرمند با نمایش های دفاع مقدس عجین شده و کارهای ماندگاری در این عرصه روی صحنه اجرا کرده است. شاه کرم فعالیت‌های هنری خود را از سال 1373 با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر در شهرستان خرمشهر آغاز نموده و سال 1375 در اولین تجربه‌ حضورحرفه‌ای‌اش در تئاتر موفق به دریافت عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی امور مساجد استان خوزستان گردیده است.

 

گفت و گو خبر از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران