در حال بارگذاری ...
در پی بستری شدن به دلیل نارسایی کلیوی

حال عمومی محمدعلی کشاورز رو به بهبود است

محمدعلی کشاورز در بیمارستان بستری است ولی حال عمومی‌اش رو به بهبود است.

به گزارش ایران تئاتر آرمان امام‌بخش، یکی از نزدیکان این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی با ایسنا با تایید این خبر درباره حال عمومی او گفت: ایشان چند روز پیش به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان بستری شدند ولی خوشبختانه حال‌شان بهتر و وضعیت‌شان پایدار است.

او ادامه داد: کراتین خون ایشان بالا رفته بود و زمانی که این اتفاق رخ بدهد، کلیه از کار می‌افتد. به همین دلیل به تشخیص پزشک‌شان در بیمارستان بستری شدند ولی خوشبختانه در حال حاضر میزان کراتین خون‌شان به حد طبیعی نزدیک شده و وضعیت‌شان پایدار است.

امام بخش درباره زمان ترخیص این هنرمند هم توضیح داد: حال عمومی‌شان رضایت‌بخش است و منتظریم پزشک‌شان درباره زمان ترخیص‌ ایشان تصمیم بگیرند.

در پی بستری شدن این هنرمند، امروز  ـ سوم خرداد ـ هم سیدمحمد طباطبایی - مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت - به دیدار او رفت.

محمدعلی کشاورز از بازیگران ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

او که پیام روز ملی هنرهای نمایشی سال 1398 را نوشته است در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

کشاورز تاکنون در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر ایفای نقش کرده است.

از آثار ماندگار او، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.




نظرات کاربران