در حال بارگذاری ...
حبیب الله دانش در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

گور خرهای مرده را به صحنه می برم

دانش گفت: نمایش گور خرهای مرده را بر اساس نمایش نامه مرگ دستفروش بعد از بازگشایی سالن های نمایشی اجرا می کنم.

حبیب الله دانش در گفت و گو با ایران تئاتر درباره فعالیت های جدید کاری خود گفت: سال قبل قرار بود نمایش گور خرهای مرده را که محمد میر علی اکبری نوشته و دراماتورژی کرده است را به صحنه ببریم که به دلائل شرایط رخ دادن بیماری کرونا اجرا به تعویق افتاد و الان منتظر بازگشایی سالن های نمایشی و اجرای نمایش هستیم.

این مدرس درباره مضمون و فضای نمایش گور خرهای مرده تصریح کرد: کار مضمونی اجتماعی و معاصر دارد و به زندگی و چالش های مرد میانسالی می پردازد و در اصل یک بازخوانی از مرگ فروشنده آرتور میلر است و محمد میر علی اکبری آن را ایرانیزه کرده است و در این اثر نمایشی به زندگی طبقه متوسط و روبه پایین جامعه پرداخته می شود که رخ دادن بحران های اجتماعی و اقتصادی می تواند شرایط زندگی آنها را دگرگون کند.

وی درباره محل اجرای نمایش افزود: مذاکراتی با مجموعه تئاتر شهر و تالار مولوی داشته ام که هنوز به قطعیتی نرسیدهایم.

دانش درباره نحو انتخاب بازیگران نمایش گور خرهای مرده تاکید کرد: به استفاده از بازیگران سلبریتی اعتقادی ندارم و ترجبح می دهم از بازیگران تئاتری در نمایشم استفاده کنم.

حبیب الله دانش نویسنده، مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر در سال های اخیر اجراهای موفقی نظیر نمایش آدم آدم است و چند درجه سوء تفاهم در ستایش اتللو را روی صحنه برده است و در کنارش به تعلیم و تربیت نیروهای جوان تئاتر پرداخته است. دانش در سال های اخیر در مقام بازیگر، طراح صحنه، دراماتورژ و مشاور کارگردان در فیلم ها و نمایش هایی نظیر حرف نمی زنم، دلفین ها، غرب غم زده، نقره ای و ازدواج آقای می سی سی پی حضور حضور داشته است.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران