در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی

پیکر بانو صدیقه کیانفر به خاک سپرده شد

امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه پیکر صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت کشورمان در میان حسرت و اندوه همکارانی که مانند مادر دوستش داشتند، به خاک سپرده شد. این بانوی هنرمند تا آخرین روزهای حیات دست از تلاش برنداشت و به‌رغم‌ ضعف بدنی ناشی از کهولت سن، همچنان به کارش عشق می‌ورزید و بر روی فرش‌های عالم هنر می درخشید. با به خاک سپردن صدیقه کیانفر بسیاری از خوبی‌ها هم به خاک سپرده شد و حالا فرشی قرمز در آسمان برای او پهن شده است تا آنجا بدرخشد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از  ایسنا، امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه مراسم تشییع پیکر صدیقه کیانفر هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.
در این مراسم که با توجه به شرایط کنونی و خطر انتشار ویروس کرونا جمعیت زیادی شرکت نداشتند، اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، شمسی صادقی، پریسا مقتدی، ماندانا اصلانی، افسانه محمدی، مهرداد عشقیان، احمد گنجی، مینا شجاع، کامیار محبی، رامین پورایمان، فاطمه هاشمی و سیروس همتی حاضر بودند.
همچنین سید محمد طباطبایی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، حمیدرضا افتخاری (مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش)، احمدرضا صدر (سرپرست روابط عمومی معاونت صدا) و محسن حسن‌زاده (مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ) از مدیران حاضر در این مراسم بودند.
در مراسم تشییع پیکر صدیقه کیانفر، اصغر همت از هنرمندان رادیو و تلویزیون گفت: «خیلی‌ها دوست داشتند الان اینجا بودند و به صدیقه کیانفر ادای دین می‌کردند. وقتی کسی فوت می‌کند همه می‌آیند صرفا از خوبی‌ها می‌گویند و شاید گاهی غلو هم بکنند ولی همه شما که اینجا هستید و از نزدیک با خانم کیانفر آشنایی داشتید می‌دانید هر چه در مورد خانم کیانفر غلو شود باز هم حق مطلب ادا نشده است.
کسانی در بین ما هستند که شاید محبت و نگاه مهربان ایشان را فقط از مادرشان دیده باشند. محبت و مهربانی که خانم کیانفر به ما داشت مادرمان هم نداشت؛ شاید این غلو باشد اما برای همه غلو نیست.
همیشه سرشار از نشاط بود و گله داشت که چرا به من کار نمی‌دهید من می‌توانم کار بکنم. با خانم کیانفر یک سری از اخلاقیات و فرهنگ ما هم به خاک سپرده می‌شود. بی شک جزو بهشتیان هستند.»
سید محمد طباطبایی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از اصغر همت میکروفون را به دست گرفت تا درباره این هنرمند صحبت کند. طباطبایی گفت: «خانم کیانفر از معدود بازیگران ایرانی است که در همه حوزه‌های هنرهای نمایشی کار کرد و تا سال‌های آخر عمرش هم کار کرد. ایشان در ۸۶ سالگی در صحنه تئاتر بازی داشت.
طباطبایی از سوسن پرور برای ساخت تئاتر و همکاری با کیانفر تشکر کرد و ادامه داد: مهمترین ویژگی کیانفر مهربانی‌اش بود و کسانی که با او کار کردند به او می‌گفتند مادر مهربان. نبود ایشان خسران است و خسران بعدی نبود کتاب و یا فایل صوتی و فیلم مستند درباره ایشان است.
امید زندگانی هم در این مراسم حضور داشت در حالی‌که اشک می‌ریخت درباره صدیقه کیانفر گفت: سال گذشته با ایشان همکاری داشتم به من گفتند انرژی‌ام ضعیف شده چه کار کنم؟ حفظ کردن دیالوگ برایش سخت بود و با واکر می‌آمد. به من گفت دکتر سراغ داری تا من بروم کمی جان بگیرم و بهتر شوم. گفتم بله برایتان پیدا می‌کنم نمی‌دانستم قرار است انقدر زود از دنیا برود. خانم کیانفر می‌گفت هر چه تا الان کار کردم طلب‌هایم را نمی‌دهند و برای خرج زندگی باید کار کنم اما به انرژی احتیاج دارم.
سوسن پرور نیز که با صدیقه کیانفر در تئاتر کار کرده بود، درباره این هنرمند فقید گفت: «او به من اعتماد کرد و پذیرفت در کارم باشد. برای من افتخار بزرگی بود. او بازیگر باهوش و خلاقی بود. هر روز تمرین برای ما درس بود. این تصور دیگران است که شاید من فرشی را پهن کردم که ایشان بدرخشد اینطور نیست لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم از حضورش استفاده کنم.

پرور درباره تئاتر «هایلایت» و تجربه همکاری با صدیقه کیانفر گفت: وقتی برای تئاترم به او زنگ زدم گفت چه به موقع زنگ زدی من الان بیمارستان هستم پس باید خوب شوم تا بیایم و بازی کنم. چون اصولا به کار تیمی معتقدم. در کار بعدی هم نقش ایشان محفوظ بود و بازی داشت الان هم نمایشنامه‌ای نوشتم که متنی هم برای خانم کیانفر بود که متاسفانه اجل مهلت نداد.
آخرین بار ۱۲ فروردین با او صحبت کردم و خواستم که ببینمش او گفت فرصت هست اما فرصت الان پیش آمد.
این مراسم ابتدا قرار بود به صورت زنده از صفحه اینستاگرام رادیو نمایش پخش شود اما با فاصله کم از زمان برگزاری در همان صفحه پست شد.




نظرات کاربران