در حال بارگذاری ...
پژمان عبدی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

در کاپیتان چیپس به سراغ دزدان دریایی کارائیب رفته‌ام

عبدی گفت: مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان کاپیتان چیپس هستم. نمایشنامه فضایی شبیه به دزدان دریایی کارائیب دارد و بی زمان و بی مکان است.

پژمان عبدی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود عنوان کرد: مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان کاپیتان چیپس هستم. نمایش حال و هوای فانتزی و ابزورد شبیه کار قبلیم برای کلاه آهنی ها داشته و تولید گسترده‌تری نسبت به آثار قبلیم دارد، کار پر شخصیتی است و دکور و لباس سنگین و پیچیده ای دارد.

عبدی درباره مضمون و داستان نمایش کاپیتان چیپس عنوان کرد: نمایشنامه فضایی شبیه به دزدان دریایی کارائیب دارد و بی زمان و بی مکان است. اسامی شخصیت‌ها نیز ساختگی است و مثل نمایشنامه برای کلاه آهنی ها که از نام اسلحله برای شخصیت‌ها استفاده کرده بودم؛ در کاپیتان چیپس به سراغ استفاده از بازی با کلمات رفته ام .سه شخصیت اصلی نمایش که سه برادر هستند نام هایی مثل ها، بو و هی دارند و شخصیت کاپیتان چیپس هم شباهت‌های زیادی با کاراکتر جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب دارد. امیدوارم شرایط برای اجرای نمایش در ماه‌های آینده فراهم شود و سالن مناسب این اجرا سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر است.

وی در ادامه سخانش ضمن اشاره به همکاری با افروز فروزند در نمایش روی زمین افزود: در این نمایش به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور خواهم داشت. افروز فروزند این نمایش را چند سال قبل روی صحنه برده است. همچنین با سیما تیرانداز در نمایشی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز نیز همکاری خواهم داشت. کاری که ایشان با شاگردانش در قالب شیوه طرح – اجرا روی صحنه خواهند برد.

پژمان عبدی جزء کارگردان مستعد و خلاق نسل جوان  است که تئاتر را در کنار اساتیدی همچون مصطفی اسکویی فرا گرفته است و با بزرگانی نظیر بهرام بیضایی همکاری کرده است. او دو سال قبل نمایش موفق برای کلاه آهنی ها را اجرا داشت. در کارنامه کاری عبدی آثاری نظیر نمایش روی زمین به کارگردانی افروز فروزند، نمایش ناتمام به کارگردانی آناهیتا اقبال‌نژاد، نمایش رقصی چنین به کارگردانی محمد رضایی‌راد، نمایش چراغ‌ها را خاموش نکنید به کارگردانی هومن برق‌نورد، نمایش مجلس شبیه در ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین به کارگردانی بهرام بیضایی، فیلم تلویزیونی گنج به کارگردانی محسن قصابیان و نمایش حریق به کارگردانی افروز فروزند دیده می شود. 




نظرات کاربران