در حال بارگذاری ...
نگاهی به اولین نمایشنامه درباره زندگی امام(ره)؛

«در مجلس تشرف تهران» بعد از شرایط کرونایی اجرا می شود

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای «در مجلس تشرف تهران» که در باب زندگی سیاسی شخصی حضرت امام(ره) نگاشته شده، در پساکرونا خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر کوروش زارعی  با اشاره به تعطیل شدن نمایش "۱۵ خرداد" بعنوان تنها رویداد نمایشی در سطح ملی درباره حضرت امام(ره) گفت: پیش‌تر همزمان با اجرای این نمایش در حرم امام(ره)، در استان ها نیز آثاری انتخاب و نمایش داده شد.
وی با اشاره به تعطیلی این نمایش‌های خیابانی اظهار کرد: حوزه هنری دست تنهاست؛ ستاد ارتحال حضرت امام(ره) کمک هایی می کرد ولی بگونه ای نبود که همایشی را در سالیان آتی با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار کنیم.
زارعی با گلایه از منابع محدود حوزه نمایش گفت: حضرت آقا سال ها پیش دستور دادند که برای حضرت امام(ره) در حوزه های فرهنگی و هنری کار کنید ولی طی گزارشی که به ایشان داده بودند، اثر ما تنها فعالیت حوزه هنری بود.
وی تصریح کرد: در عالم فرهنگ و هنر تنها این رخداد مختص امام خمینی(ره) برگزار می شد اما متاسفانه کسی با ما همکاری نکرد. سال گذشته از نظر مالی بسیار شرایط سختی داشتیم و ستاد ارتحال نیز کمکی نکرد که کار ما را راه بیاندازد.
زارعی خاطرنشان کرد: مسئله حضرت امام(ره)، موضوع و محوری کلی و همگانی است. ایشان معمار کبیر انقلاب هستند و لذا باید برای ایشان در عرصه فرهنگ و هنر کار کنیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به لزوم شناخت سیره امام(ره) توسط نسل های آتی افزود: این سیره را باید به جهانیان معرفی کنیم.
زارعی در مصاحبه با این بخش خبری تحلیلی در رایو گفت‌وگو اضافه کرد: همچنین کاری پژوهشی طی ۸ ماه با سرپرستی ایوب آقاخانی در مسند نویسندگی انجام شد و با همراهی ستاد برگزاری ارتحال و بنیاد نشر آثار امام(ره)، دست به پژوهش زدیم که حاصل آن، نمایشنامه "در مجلس تشرف تهران" بود.
کارگردان "در مجلس تشرف تهران" ادامه داد: این نمایشنامه زندگی شخصی و سیاسی امام(ره) را از زاویه دید همسر ایشان روایت می کند. کاری خوش ساخت نوشته شده است و ۱۰ روز گذشته نقطه نظرات نهایی حسن خمینی را دریافت کردیم.
زارعی از اعلام نظر قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی هم در باب تکمیل این نمایشنامه سخن گفت و افزود: این نمایشنامه در حال چاپ است و بعد از شرایط کرونا رونمایی و اجرا خواهد شد.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران