در حال بارگذاری ...
سید علی موسویان در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

امسال «کوچینی» را با حس و حال دهه پنجاه به صحنه می برم

موسویان گفت: کوچینی نام یکی از محل های معروف تهران در دهه چهل و پنجاه است فضای نمایش کمدی و مفرح است.

سید علی موسویان در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: نمایشنامه‌ای با نام کوچینی نوشته ام که قصد دارم آن را امسال و بعد از بازگشایی سالن های نمایشی روی صحنه ببرم.

این نویسنده درباره فضا و مضمون نمایش کوچینی تصریح کرد:کوچینی نام یکی از کافه های معروف تهران در دهه چهل و پنجاه است که هنرمندانی نظیر فرهاد مهراد خواننده معروف در آنجا موسیقی اجرا کرده است. فضای نمایش دهه پنجاهی و مفرح است. در کنار فضای کمدی حرف های روز جامعه را هم مطرح کرده ام. در این نمایش تاکید زیادی به نشان دادن انحرافات اجتماعی نسل جوان خواهم داشت و داستان نمایش از سال 1353 تا 1354 را در بر می گیرد. البته می شود این چالش ها را با شرایط امروز جامعه هم قیاس کرد. متاسفانه و یا خوشبختانه ما بازگشت های فرهنگی در ادوار مختف تاریخی داریم. نمایش 8 شخصیت دارد.

موسویان درباره مکان اجرای نمایش افزود: ترجیح می دهم کوچینی را در سالن های دولتی مثل مجموعه تئاتر شهر و یا سنگلج روی صحنه ببرم. فضای نمایش این قابلیت را دارد تا در سالن بلک باکس و یا قاب صحنه اجرا بشود.

وی درباره نحو انتخاب بازیگران نمایش تاکید کرد: برای اجرای کوچینی تهیه کننده‌ای ندارم و با سرمایه شخصی آن را روی صحنه می برم و در حوزه بازیگری از بازیگران گروه خودم(گروه تلنگر) و بازیگران نام آشناتر تئاتری که در بازیگری تصویر هم فعالیت دارند استفاده خواهم کرد و امیدوارم بزودی وضعیت اجرای نمایش در سالن‌ها و تماشاخانه‌ها از سوی مسئولین اعلام شود تا تئاتری‌ها هم از بلاتکلیفی خارج شوند.

سید علی موسویان سالها است که در حوزه بازیگری، کارگردانی و بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می کند و آثاری نظیر آقا دلبر، امثبت، عاشقانه ای برای عباس، لاله زار و سقوط اضطراری را روی صحنه برده است. موسویان دارای مدرک کارشناس ارشد سینما است. از عمده آثار او می توان به  شهرک جیم، معمای شاه، تمشک، ساعت ۲۰، ماهی در خاک، بی تو مهتاب شب، ماه در قاب، آلزایمر، زخم چذابه، نبش قبر و من ۱۵ سال گریه نکردم اشاره کرد.




نظرات کاربران