در حال بارگذاری ...
روزبه حسینی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

نمایش الف کاف شین را از اوایل مرداد ماه به صحنه می برم

حسینی گفت:قصد دارم نمایش الف کا شین را بعد از بازگشایی سالن هایی نمایشی که گویا از اوایل مردادماه است در عمارت روبه‌رو روی صحنه ببرم

روزبه حسینی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره مضمون و داستان نمایش عنوان کرد: این نمایش یک درام روان شناسانه است و در واقع تکمیل کننده تجربیاتم در حوزه زبان است و مبتنی بر نظریه زبانیت دکتر رضا براهنی است. در سال 1384 نمایشی با عنوان آنچه که می شنوی ساز کج کوک سکوت است را روی صحنه بردم؛ اثری که مورد توجه قرار گرفت و بر اساس نمایشنامه آن دوستان کارگردان اجراهای دیگری در شهرهای مختلف انجام دادند. نمایش الف کاف شین در اصل برداشت زنانه‌ای از آن نمایش است.

حسینی درباره عوامل نمایش گفت: بازیگر اصلی نمایش سیما شکری است؛ ایشان مربی تنفس، بدن فن بیان و از بازیگران جوان نمایش است. در گروه تئاتری ما دو گروه بازیگر وجود دارد که جدا از بازیگران با تجربه در گروه دوم بازیگران جوانی حضور دارند که در ورک شاپ های دو ساله آموزشی من تئاتر آموخته اند. بسیاری از این دوستان بعد از تجربه اندوزی فعالیت خودشان را به صورت مستقل آغاز می کنند.

این کارگردان درباره سایر بازیگران نمایش افزود: نازنین زنگنه، مریم پابرجا، مریم اسماعیلی و زهرا صحبتی به عنوان بازیگر در نمایش حضور دارند.

این نویسنده در ادامه سخنانش با تاکید خوشحال بودن از بازگشایی سالن های نمایشی گفت: خیلی خوب است که تماشاگران و اعضا گروه‌های اجرایی نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با اطمینان خاطر کارشان را انجام بدهند. در این بحث،ایجاد اعتمادسازی برای مردم نقش سازمان صدا و سیما بسیار مهم است و باید در این مورد برنامه‌هایی تولید شود و امیدوارم تلویزیون با پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی اجراها نظر مخاطب را به کارها جلب کند. نکته مهم دیگر چاره اندیشی وزارت ارشاد برای جبران خسارت گروه‌های نمایشی در بحث استفاده از نصف ظرفیت سالن‌ها است.امیدوارم اجراهای تیرماه سالن‌ها و دیگر دوستان، در فضای قابل قبول و با امنیت و حمایت روی صحنه روند، و ما هم از ابتدای مرداد ماه، ادامه‌دهنده‌ی این راه باشیم.
وی در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: از اواخر سال قبل برای اجرای سه نمایش و چند کار کارگاهی برای سال 1399 برنامه ریزی کرده بودم که با شیوع کرونا منتظر فراهم شدن شرایط هستم تا بتوانم آنها را انجام بدهم.

روزبه حسینی دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران است. این کارگردان نوگرای تئاتر سالها است که در حوزه طراحی، نویسندگی، تدریس، پژوهش و اجرای نمایش فعالیت می کند و در سال های اخیر نمایش های موفقی نظیر سیم و سرمه و سه مرتبه هذیان را روی صحنه برده است. او نگارش نمایشنامه‌ها و نمایش‌های زیادی از جمله ببند اون دهنو، با مسیح به صلیب می‌کشند با ما چه می‌کنند، همینه، حکایت الکتریک عاشق،  هشت دقیقه توکَت من نمی‌ره، دستی نام تو را روی ماه، ببند اون دهنو، سهراب اسب و سنجاق، گل یاس، عکس خانوادگی، جان نثار، همینه، حکایت الکتریک عاشق، آنچه می شنوی ساز کج کوک سکوت است، فسیل، مجنون آن بوسه بریده گلو که لیلا سر به دار کرد، مخزن، این همه سنگر و این آدمها که تا آخر زنده اند، آمیز قلمدن و سه مرثیه هذیان را انجام داده است.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران