در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان و تعدادی از مدیران؛

اولویت های مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی اعلام شد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در آئین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برخی از برنامه های پیش روی این مجموعه را اعلام کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، از فعالیت‌های علیرضا حفیظی مدیر سابق مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی قدردانی و پس از آن سید عباس عظیمی به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی در ابتدای برنامه که اجرای آن بر عهده اردشیر صالح پور بود، ضمن قدردانی از فعالیت‌های علیرضا حفیظی در برج آزادی گفت: تخصص، تعهد، فروتنی و پیگیری مستمر ایشان را ارج می‌نهیم. ضمن اینکه حضور آقای عظیمی که با تعهد و خالصانه کار می‌کنند در برج آزادی، به عنوان نماد کشور و پایتخت، اتفاق مبارکی است. ما امانت‌دار این بنای ارزنده هستیم و باید برای صیانت و حفظ آن نهایت تلاشمان را انجام دهیم و امیدوارم آقای عظیمی هم با تعامل و جدیت مسیر آقای حفیظی را ادامه دهند.

مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: برای این برج به عنوان یکی از اصلی‌ترین اماکن گردشگری کشور، مسیری پیش بینی شده که درآمدزایی و کاهش وابستگی به درآمدهای وزارت‌خانه، انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت از طریق فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، تبدیل برج به قطب گردشگری داخلی و خارجی، برگزاری رویدادهای تقویمی با استفاده از ظرفیت هنرمندان، تعامل با دستگاه‌های مختلف در معرفی بیشتر برج، پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در حوزه هنر، افزایش تعامل بین‌المللی و گسترش دیپلماسی هنر، پیگیری انجام خواهرخواندگی میان برج آزادی و برج‌های مهم دنیا و برند سازی از مهم‌ترین آنهاست.

علیرضا حفیظی مدیر سابق برج آزادی نیز با تشکر از همکاران خود، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در طی دوران مدیریت پرداخت که از میان آن‌ها می‌توان به احیای سالن ایرانشناسی برج، استقرار تنها موزه شهاب‌سنگ ایران، افتتاح نمایشگاه دائمی تاریخچه برج آزادی، پیگیری مرمت برج، در نوبت قرار دادن برج آزادی جهت ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو در آستانه پنجاه سالگی این بنا اشاره کرد.

سید عباس عظیمی رئیس مجموعه برج آزادی نیز در این مراسم گفت: برج آزادی باید دروازه وحدت و همدلی و دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود. بنده از از اعتمادی که به من شده تشکر می‌کنم؛ قدردان زحمات هنرمندان و اصحاب رسانه طی دوره فعالیت در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هستم.

در این مراسم خسرو حکیم رابط، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی، رضا بنفشه‌خواه و علی پویان به نمایندگی از هنرمندان مهمان با قدردانی از تلاش‌های عظیمی در مؤسسه هنرمندان پیشکوست به ظرفیت‌های برج آزادی در نقش آفرینی در حوزه هنگ و هنر اشاره کردند. ضمن اینکه اسماعیل خلج کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما نیز به شعرخوانی پرداخت.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از زحمات علیرضا حفیظی در برج آزادی تقدیر و حکم سید عباس عظیمی به وی اعطا شد.




مطالب مرتبط

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بازدید از بنیاد رودکی، دستور لازم جهت بهینه‌سازی این مجموعه را برای پذیرایی شایسته‌تر از هنرمندان و علاقه‌مندان برنامه‌های هنری صادر کرد.

|

پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران
پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران

مدیرعامل بنیاد رودکی و شهردار منطقه 11 تهران در جلسه‌ای پیرامون تعاملات فرهنگی هنری بویژه بهره‌مندی مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی در پهنه رودکی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

|

تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است
تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است

محمد الله‌یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی-هنری رودکی با تبریک روز ملی هنرهای نمایشی، هنرهای نمایشی را آیینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر را روایتگر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی دانست.

|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع عمومی هیئت امنای بنیاد رودکی مطرح کرد

باید برای خلق آثار فاخر نمایشی برنامه‌ریزی شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع عمومی هیئت امنای بنیاد رودکی مطرح کرد

باید برای خلق آثار فاخر نمایشی برنامه‌ریزی شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در مجمع عمومی هیئت امنای بنیاد رودکی، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده و با اشاره به برنامه‌های پیش رو، خواستار توجه ویژه و برنامه‌ریزی جامع در حوزه تولید در جهت خلق آثار فاخر در حوزه نمایش شد.

|

اجرای نمایش «شور تماشایی من» در برج آزادی

اجرای نمایش «شور تماشایی من» در برج آزادی

نمایش «شور تماشایی من» که دربرگیرنده آیین‌های سنتی و فولکلوریک مناطق مختلف ایران است، با حضور 50 بانوی اجراگر و پنج گروه حرکتی، در سالن اصلی برج آزادی اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران