در حال بارگذاری ...
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

تالار مرکزی کرمان همچنان نیمه‌تمام است!

پروژه‌ی ساخت تالار مرکزی در شهر کرمان وارد دوازدهمین سال خود شده و همچنان هم کامل نشده است. بنا به گفته‌ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل، به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، پروژه‌ی ساخت تالار مرکزی در شهر کرمان وارد دوازدهمین سال خود شده و همچنان هم کامل نشده است. بنا به گفته‌ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل، به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت تالار مرکزی شهر کرمان توضیح داد: این پروژه یکی از ۱۵ تالار کشور است که کار مطالعات آنها از سال ۸۳ آغاز و بعد از جانمایی، اجرای عملیات ساختمانی آن در شهر کرمان از سال ۸۸ آغاز شد. پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی کرمان تا سال ۹۳ حدود ۸۷ درصد بود که بعد از آن مشکل مالی برای ادامه‌ی این پروژه پیش آمد.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی شهر کرمان، جزو طرح‌های ملی است ادامه داد: تغییر پیمانکار پروژه نیز نزدیک به دو سال طول کشید و بعد از وقفه‌ای که به وجود آمد، روند پروژه در سال ۹۷ مجدد آغاز شد به طوری که در حال حاضر تالار مرکزی کرمان حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد و جزو اولویت‌های امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در سال گذشته اعتبار خوبی معادل ۲۶ میلیارد تومان از مرکز برای این تالار  گذاشته شد اما فقط پنج میلیارد تومان آن محقق شد.

علیزاده با اشاره به اینکه وزیر ارشاد سال قبل مکاتبه‌ای با رئیس دفتر رئیس‌جمهور داشت و تالار کرمان را جزو اولویت‌های وزارت‌خانه اعلام کرد، گفت: استاندار محترم نیز جلساتی با وزیر داشته و پیگیری‌های لازم برای اتمام این پروژه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: روند اجرای این پروژه بسیار طولانی شده و مشکل اصلی در اتمام آن،تخصیص منابع است.  با وجود اینکه پروژه ملی است، استان از محل اعتبارات متوازن اعتبار مناسبی معادل ۱۵ میلیارد تومان گذاشته و همه دست به هم دادند تا تالار مرکزی به سرانجام برسد.

وی درباره‌ی اعتبار موردنیاز برای اتمام تالار مرکزی کرمان گفت: سال قبل اعلام شد ۴۵ میلیارد تومان نیاز است. اما با توجه به تورم این عدد تغییر می‌کند. پروژه سنگین است و مشمول مرور زمان شده و هزینه‌ها بالا رفته و فکر می‌کنم حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز باشد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی»

موفقیتی برای محسن میرزایی و تئاتر کرمان
نگاهی به نمایش «کلاه شما قاضی»

موفقیتی برای محسن میرزایی و تئاتر کرمان

مریم امانی: معرفت‌شناسی پوزیتویستی در تحلیل پدیده­‌های انسانی به ابعاد درونی و ذهنی انسان بی­‌توجه بود؛ اما رویکردهای تحلیل گفتمان برآنند که گفتمان‌ها هم دانش و هم تعاملات اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران