در حال بارگذاری ...
محمد روح‌الامین طراح و مدیر هنری و هویت بصری جشنواره تئاترمقاومت مطرح کرد

بهره‌گیری از نمادهای ایرانی‌واسلامی در طراحی نشان جشنواره

نشان هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، توسط محمد روح‌الامین طراحی و رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر، محمد روح‌الامین طراح و مدیر هنری و هویت بصری جشنواره در خصوص طرح نشان جشنواره گفت: در طراحی این نشان سعی کردم با بهره‌گیری از گزاره‌های مرتبط با مفهوم پایداری و مقاومت و تلفیق آن با صحنۀ نمایش، ارتباط معنوی ایستادگی و پیوند آن با هنر فاخر نمایش را در معرض دید مخاطبان قرار دهم. طراحی 5 سرو، که در نقطۀ مرکزی آن سرو رشیدتری با رنگ سرخ به عنوان نماد شهید جلوه‌نمایی می‌کند، موضوع و تم اصلی این نشان می‌باشد، که در واقع تمثیلی از وجود مقدس و مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان نماد تاریخی و الگوی مقاومت در برابر ظلم و ستم است.

روح‌الامین افزود: این نشان ابتدا با تکنیک طراحی با دست (hand writing) اجرا شد و سپس توسط نرم‌افزارهای تخصصی مربوطه به این شکل، نهایی شد. طراحی عنوان جشنواره نیز، با استفاده از خط کوفی بنایی، که از جمله خطوط سنتی در معماری ایرانی اسلامی است استفاده گردید، که متناسب با اجزای بصری نشان استفاده شد.

گفتنی است این نشان توسط دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت، محمد روح‌الامین طراح و گرافیست و جمعی از مدیران بخش‌های این جشنواره رونمایی گردید.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران