در حال بارگذاری ...
ابوذر چهل‌امیرانی کارگردان حاضر در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا

امیدوارم با موفقیت این طرح فعالیت‌های صحنه‌ای تئاتر هم آغاز شود

ایران تئاتر:چهل‌امیرانی کارگردان نمایش فراری گفت: انزوا و فعالیت نداشتن تاثیرات سویی دارد و بر سلامت روحی و ذهنی آدم‌ها تاثیر گذار می شود.

ابوذر چهل‌امیرانی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره تاثیرات طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا عنوان کرد: بعد از مدتها تعطیلی و رکود در تئاتر به واسطه شیوع کورنا برگزاری این طرح یک اتفاق خوب و خجسته در مورد از سرگیری دوباره فعالیت‌های تئاتری است و چون سالها است که در تئاتر خیابانی فعالیت می کنم خوشحالم که این حرکت مجدد با تئاتر خیابانی انجام شده است. امیدوارم با موفقیت این طرح فعالیت‌های صحنه‌ای تئاتر دوباره شروع بشود. در ضمن این طرح باعث ایجاد انگیزه بین مردم و هنرمندان تئاتر می شود. متاسفانه فرصت‌های طلایی برگزاری تئاتر خیابانی در ایام نوروز و ایام شعبانیه را از دست دادیم و این انتظار می رود که با این حرکت روحیه به اهالی تئاتر بازگردد.

این کارگردان درباره فضا و مضمون نمایش خود گفت: داستان نمایش فراری درباره زندگی یک سرباز فراری است که از خدمت سربازی فرار می کند و یکی از دلائلش این است که می ترسد در حین سربازی رفتن کرونا بگیرد. پیام اصلی نمایش این است که فرار کردن از پدیده‌ایف صورت مسئله را پاک نمی کند و می شود با رعایت موارد بهداشتی فعالیت‌های اجتماعی داشت و انزوا و فعالیت نداشتن تاثیرات سویی دارد و بر سلامت روحی و ذهنی آدم‌ها تاثیر گذار می شود. آموزش صحیح در هر مسئله ای راهگشا است. نمایش دو شخصیت دارد و من و جمشید عسگری در آن بازی داریم.

پس از تعطیلی طولانی ناشی از شیوع بیماری کوید ۱۹ با اجراهای خیابانی تئاتر در تهران و شهرستان‌ها جان تازه‌ای می‌گیرد. من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا طرحی است که از 21 تا ۳۱ خردادماه با مدیریت دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی به اجرا در می آید. ابوذر چهل‌امیرانی نویسنده، روزنامه نگار، بازیگر و کارگردان تئاتر که با نمایش فراری در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا حضور دارد. او سال‌ها است که در حوزه تئاتر خیابانی فعالیت موثری دارد. وی رئیس هیئت مدیره انجمن انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر است. گمشده زمان، ارث پدری، خانه دوست، سرباز فراری و مزاحم از جمله کارهای مهم کاری این عضو پیوسته کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر و دبیر سرویس همشهری محله 19 است. وی همچنین رتبه اول بازیگری از هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه را به دست آورده است.




نظرات کاربران