در حال بارگذاری ...
جمشید عسگری کارگردان حاضر در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی و کرونا

تئاتر هم باید مثل اغلب مشاغل فعالیت خود را شروع می‌کرد

عسگری بیان کرد: به نظرم آغاز فعالیت مجدد تئاتر بعد از ماه‌ها تعطیلی اقدام بسیار خوب و مفیدو البته ناگزیری است.

به گزارش ایران تئاتر، جمشید عسگری که با نمایش سه تابلو در طرح «من، تو، ما، تئاتر، زندگی و کرونا» حضور دارد؛ درباره تاثیرات برگزاری این طرح عنوان کرد: به نظرم آغاز فعالیت مجدد تئاتر بعد از ماه‌ها تعطیلی اقدام بسیار خوب و مفیدو ناگزیری است. مردم در حدود دوماهی است که فعالیت‌های عادی زندگیشان را آغاز کرده اند و در اماکن شلوغ مثل بازار و مترو در تردد هستند . با این شرایط تئاتر هم می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیتش را شروع کند و اگر مردم هم موارد بهداشتی را رعایت کنند ، اجریا تئاتر به هیچ عنوان باعث شیوع بیماری نمی شود. از طرفی چون اغلب این نمایش های خیابانی جنبه سرگرم کننده و شادی دارند؛ در تغییر روحیه مردم بسیار موثر است و در هنرمندان هم ایجاد انگیزه می کند.استقبال عمومی در این روزها نیز نشان داد اجرای طرح  من، تو، ما، تئاتر، زندگی و کرونا نتایج خوبی در بر داشته .

این کارگردان درباره مضمون و عوامل نمایش سه تابلو افزود: در نمایش سه تابلو به مباحث مختلف درباره شیوع کرونا مثل قرنطیه، بحث فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در قالبی جذاب و کمدی پرداخته می شود. در این نمایش نمایش ابوذر چهل‌امیرانی و خودم بازی داریم.

جمشید عسگری کارگردان و بازیگر تئاتر خیابانی سال‌ها است که در عرصه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند. او برای بازی در تئاتر نمایش خیابانی برنده جایزه اول بازیگری و دوم کارگردانی در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جایزه اول کارگردانی و سوم نویسندگی برای نمایش زمستان سیاه از سومین جشنواره تئاتر ماه شده است. آخرین الگو، لاکچری، زمستان سیاه، عکسخانه، لبه تیغ ،این سه نفر و زائر عشق از جمله کارهای مهم کارنامه  او هستند.

پس از تعطیلی طولانی متاثر از شیوع بیماری کوید ۱۹ تئاتر با اجراهای خیابانی در تهران و شهرستان‌ها جان تازه‌ای گرفته است. من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا طرحی است که از 21 خرداد ماه آغاز شده و تا ۳۱ خردادماه با مدیریت دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی به اجرا در می آید.  




نظرات کاربران