در حال بارگذاری ...
ظهر امروز بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری

استاد محمدعلی کشاورز
پدر سالار بازیگری ایران درگذشت

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون پس از مدت‌ها تحمل بیماری درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر، محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت و مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون امروز ۲۵ خردادماه درگذشت.استاد کشاورز ظهر امروز بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری، در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی کشاورز ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در شهر اصفهان متولد شد.فعالیت هنری کشاورز با ایفای نقش در تله تئاتر در سال‌های قبل از انقلاب آغاز شد و پس از آن در نمایش‌های مختلفی روی صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخت. «بازی استرینبرگ» از مهمترین تجربه‌های این بازیگر بر صحنه تئاتر محسوب می‌شود.

او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد و در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. از جمله کارهای قابل توجه او می‌توان به رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد.

کشاورز در سال ۱۳۴۷ به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت‌هایی از سریال خانهٔ قمر خانم را به عهده گرفت. از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها اشاره کرد.

ایفای نقش پدر سالار  خاطره انگیز ترین حضور در میان مخاطبان ایرانی است . این حضور خاطره انگیز عنوان پدرسالار بازیگری ایران را برازنده این هنرمند فقید ساخته است.

زنده یاد کشاورز دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.

ایران تئاتر این ضایعه را به خانواده کشاورز و جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.




مطالب مرتبط

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

نظرات کاربران