در حال بارگذاری ...
پویا امامی کارگردان حاضر در در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا مطرح کرد:

اجرای تئاتر خیابانی در شرایط کرونایی یک انتخاب کارشناسی شده است

"طرح من، تو، ما؛ تئاتر، زندگی، کرونا" به نظرم با نگاهی درست و کارشناسی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر خیابانی راه اندازی شده و باعث پیوند دوباره مردم با تئاتر شده است.

پویا امامی کارگردان فعال و با تجربه تئاتر خیابانی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره تاثیرات طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا عنوان کرد: این طرح به نظرم با نگاهی درست و کارشناسی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر خیابانی راه اندازی شده و باعث پیوند دوباره مردم با تئاتر شده است. تئاتر خیابانی به واسطه ماهیتش ارتباط نزدیکی و بدون واسطه ای با مخاطب دارد و به نوعی جزو زندگی مردم است و مردم برشی از زندگی خودشان را در این گونه تئاتری می بینند و با توجه به رعایت درست پرتکل های بهداشتی طرح توانسته موفق عمل کند.

این کارگردان در باره نحو استقبال مخاطبان از نمایش های اجرا شده در قالب این طرح تاکید کرد: استقبال بسیار خوب بوده و در طول اجراها مردم با دقت به نمایش ها نگاه می کنند و ضمن سرگرم شدن پیام های آموزشی مورد نظر را نیز درک می کنند.

امامی در باره مضمون و فضای نمایش زندگی با طرح محبت گفت : نمایش خیابانی زندگی با طعم محبت داستان زندگی پسر و پدری است که بدلیل نابودی زندگی گذشته خود آواره کوچه و خیابان شده‌اند و در چادر بسیار کوچکی زندگی میکنند. پسر که دانشجوی رشته مدیریت خانواده است پایان نامه‌ای ارائه کرده که مربوط به زندگی پدر و مادرش است. پس با تعریف و به نمایش گذاشتن قصه زندگی خانواده‌اش پایان‌نامه‌اش را کامل می‌کند و تحویل اساتید خود میدهد و حال از آنها و مردم میخواهد که رای بدهند و راجب به زندگیاش قضاوت کنند. این نمایش کاری از گروه تئاتر آوان  است و خودم به عنوان با نویسنده ، طراح و کارگردان حضور دارم و ابراهیم حاج حیدری و پویا امامی در آن بازی دارند . شیوه اجرایی نمایش  مبتنی بر ساختار کمدی و فانتزی است که با خلق لحظاتی جذاب و خلاق سعی در ایجاد موقعیت های کمدی و رساندن پیام و مفهوم خود داریم و تلاش می کنیم با توجه به ماهیت تئاتر خیابانی مردم هم در اجرا مشارکت داشته باشند.




نظرات کاربران