در حال بارگذاری ...
پیام تسلیت رجال سیاسی برای درگذشت استاد کشاورز

رئیس جمهوری: یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی در دفتر زرین هنر ایران
رییس مجلس: ماندگار و درخشان در گنجینه هنر این مرز و بوم

به مناسبت درگذشت محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون علاوه بر چهره های فرهنگ و هنر؛ رئیس جمهوری،رئیس مجلس و جمعی از وزرا و طیف های مختلف مدیران و سیاستمداران با انتشار پیامی درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفتند.

به گزارش ایران تئاتر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در ارسال پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم استاد محمدعلی کشاورز، گفت: این هنرمند برجسته و چهره فرهیخته فرهنگ و هنر کشورمان با ایفای نقش‌های ماندگار در صحنه‌های گوناگون تئاتر، تلویزیون و سینما، یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی در دفتر زرین هنر ایران برجا گذاشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه با ارسال پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم استاد محمدعلی کشاورز اظهار داشت: درگذشت هنرمند نام آشنا و چهره فرهیخته فرهنگ و هنر کشورمان، مرحوم استاد محمدعلی کشاورز باعث تألم و تأثر فراوان شد.
رییس جمهوری تصریح کرد: این هنرمند برجسته در صحنه‌های گوناگون تئاتر، تلویزیون و سینما با ایفای نقش‌های ماندگار و خلق تصاویری درخشان از فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم به افتخار کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر نائل شد و یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی در دفتر زرین هنر ایران برجا گذاشت.
روحانی خاطرنشان کرد: اینجانب ضایعه وارده را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی، مسألت دارم.

رییس مجلس شورای اسلامی
محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت محمد علی کشاورز را تسلیت گفت.
محمدباقر قالیباف در این پیام افزود: درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر شد.
قالیباف تاکید کرد: وی چهره ماندگار و محبوب در نزد مردم ایران و در طول سال های عمر خویش در خدمت به فرهنگ و هنر کشور بوده و آثار بیاد ماندنی برجای گذاشته و نقش های مهمی را خلق و در ذهن مردم به یادگار گذاشتند که بدون شک در گنجینه هنر این مرز و بوم ماندگار و درخشان خواهد بود.
وی تصریح کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند گرانقدر به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده آن مرحوم و مردم هنردوست ایران، برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسالت می کنم.

رییس دفتر رییس جمهوری
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.
محمود واعظی در حساب کاربری اینستاگرامی خود اعلام کرد: درگذشت هنرمند نام‌آور و پیشکسوت عرصه هنر کشورمان زنده‌یاد محمدعلی کشاورز موجب تأثر و اندوه فراوان شد.
وی افزود: این بازیگر صاحب‌سبک و مردمی در طول حیات هنری خود، نقش‌های اثرگذار و ماندگاری ایفا کرد که برای همیشه در خاطره‌ها باقی مانده و برای اصحاب هنر، الگویی الهام‌بخش خواهد بود.
رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم آن مرحوم، این ضایعه را به علاقه‌مندان و دوستداران ایشان بویژه اصحاب فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای آن سفر کرده، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش در پیامی درگذشت استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.
محسن حاجی میرزایی شامگاه یکشنبه در پیامی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از مرحوم کشاورز در میان دانش آموزان روستایی، نوشت: استاد محمدعلی کشاورز هنرمند خلیق و خلاق سرزمینمان در برابر مشیت الهی سر تعظیم فرو آورد و بر تقدیر ربوبی دست تسلیم فرا برد.
وی همچنین در این پیام آورده است: ضمن تسلیت به یکایک ایرانیان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و نیز خانواده آن مرحوم، از درگاه خداوند عطوف و رئوف، تمنای آن دارم روح آن فقید سعید را تنیده به حریر شادی کند.
استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.
محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.
او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

وزیر ورزش و جوانان
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی در گذشت هنرمند برجسته کشورمان محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.
متن  سلطانی فر به شرح ذیل است :
«فسبحان الذی بیده ملکوت کل شیءٍ و الیه ترجعون»
درگذشت هنرمند نامدار  استاد محمدعلی کشاورز، جامعۀ بزرگ و فرهیختۀ تئاتر،تلویزیون و سینمای کشور را متاثر کرد.
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش
بی‌شک نقش‌آفرینی‌ها ماندگار و خاطره ساز این چهرۀ بی بدیل درآثاری چون هزاردستان،کمال الملک، مادر ،پدر سالار و... عرصۀ سینما و  تاریخ هنر این سرزمین را با فقدانی عظیم مواجه خواهد کرد.
اما آنچه این عروج را معنایی ویژه می‌بخشد یادمان این هنرمند برجسته در عرصه‌ی هنرهای نمایشی این سرزمین است که تا همیشه تاریخ در اذهان مخاطبان هنردوست و علاقمندان وی جاویدان خواهد ماند.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که درین گنبد دوّار بماند
یادش را گرامی میدارم واز خداوند برای پدرسالار هنر ایران ،علو درجات و مغفرت الهی آرزومندم.




مطالب مرتبط

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

نظرات کاربران