در حال بارگذاری ...
تعطیلی اجرای نمایش ها تا سال 2021

بلاتکلیفی تئاتر انگلستان و اعتراض هنرمندان به دولت

چندین نمایش تا آغاز سال آینده روی صحنه نخواهند رفت.تهیه‌کننده مشهور کمرون مکینتاش از دولت انگلستان به دلیل بلاتکلیفی وضعیت اجراهای تئاتر انتقاد و این وضعیت را دردناک توصیف کرد.

به گزارش ایران تئاتر بسیاری از نمایش‌های محبوب در «وست اند» شهر لندن مانند «بینوایان» و «همیلتون» تا پایان امسال رنگ صحنه را نخواهند دید.

چهار نمایشی که توسط کمپانی مکینتاش تهیه شده تا پایان ژانویه سال آینده در «وست اند» روی صحنه نمی‌روند.

گفتنی است از ماه مارس سالن‌های سینما و تئاتر در انگلستان تعطیل شده است.

«مری پاپینز»؛ «بینوایان»؛«شبح اپرا»؛«همیلتون» تا پایان امسال روی صحنه در «وست اند» نمی‌روند.

وزیر فرهنگ بریتانیا ، الیور داودن در جلسه توجیهی روز چهارشنبه گفت: وی در حال تشکیل تیمی از متخصصان صنعت است تا بهترین راه برای باز شدن دوباره تئاترها را انجام دهد.

در یک بیانیه ، گروه  مکینتاش به محدودیت‌های قرنطینه و عدم اطمینان درباره زمان حذف محدودیت‌ها انتقاد کردند.

مکینتاش می‌گوید:« این تصمیم برای من دلهره آور است ، همانطور که اطمینان دارم  برای کارمندان من نیز است ، زیرا هر کس که در طول 50 سال گذشته با من کار کرده  ، چه روی صحنه یا پشت صحنه ، می داند که چقدر به کاری که انجام می دهم اهمیت می دهم .»

« با وجود آگاهی دولت از دلسردی اهالی تئاتر ، تاکنون هیچ حمایتی اقدام ملموس جز پیشنهادها برای وام گرفتن(زیربارقرض رفتن) انجام شده که من نمی خواهم زیر بار قرض بروم.»

این مدیر کمپانی عقیده دارد حتی با حذف فاصله گذاری اجتماعی ماه‌ها طول می‌کشد تا مخاطب اعتماد کند و تمرین نمایش‌ها آغاز شود.

اما سخنگوی بخش فرهنگ؛ رسانه و ورزش این کشور اعلام کرد که این صحبت ها حقیقت ندارد که دولت  از صنعت تئاتر حمایت نکرده است.

وی ادامه داد: "ما متعهد هستیم به محض ایمنی بودن شرایط پرده سالن‌ها را  در مکانهای مختلف در سراسر کشور بالا ببریم و مستقیماً با این بخش در زمینه مشاوره و راهنمایی دقیق درباره بازگشایی همکاری می کنیم."




مطالب مرتبط

بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود
بازی یان مک‌کلن در اقتباسی تازه‌ از اثر شکسپیر

گاندولف، هنری ششم می‌شود

یان مک‌کلن، بازیگر مشهور و باسابقه سینما و تئاتر که با بازی در نقش گاندولف در سه گانه «ارباب حلقه ها» به بازیگری مطرح و بنام نزد مخاطبان جهانی تبدیل شد، در نمایش «هنری ششم» در «وست اند» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران