در حال بارگذاری ...
علی چناری کارگردان حاضر در طرح من،تو،ما،تئاتر، زندگی،کرونا:

استقبال مردم بی‌نظیر بود

کارگردان حاضر در پویش "من،تو،ما،تئاتر، زندگی،کرونا"  گفت: استقبال مردم از اجراهای تئاتر خیابانی را بعد چهار ماه تعطیلی بی نظیر بود.

به گزارش ایران تئاتر از کرمانشاه، علی چناری کارگردان حاضر در پویش" من،تو،ما،تئاتر،زندگی،کرونا"، گفت: اجراهای تئاتر خیابانی این پویش در کرمانشاه با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شد. این برنامه ها با موضوع ترویج رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا شوند.

چناری افزود:  تمام تمهیدات جهت حفظ سلامت گروه بازیگران پیش بینی شده و با توجه به وضعیت قرمز استان، تمامی بازیگران بر اساس  شیوه اجرا ها از ماسک و دستکش استفاده کردند و 

این اجراها نشان داد تئاتر خیابانی می‌تواند در موقعیت های مختلف کارکرد اجتماعی خود را حفظ کند.

این کارگردان تئاترادامه داد: نمایش ها در چهار راه های اصلی شهر و در زمان چراغ قرمز برای رانندگان و سر نشینان اتومبیل ها اجرا شد. استفاده از عروسک ماسک شخصیت های نمایشی سیلور من گلدمن و چوب پا در جلب توجه مخاطب و ایجاد حساسیت بر روی موضوعات پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تاثیر بسیاری داشت.

چناری اظهار داشت: جای خوشحالیست که پس از ماه ها تعطیلی تئاتر به صورت زنده اجراها در حوزه تئاتر خیابانی شروع شده البته باید گروه ها و هنرمندان تحت هر شرایطی سلامت جامعه و مخاطبان را در اولویت قرار داده و به فکر تجربه شیوه های نویی از اجرا نیز باشند.

علی چناری در پایان صحبت هایش تلاش کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور را به جهت رایزنی برای شروع فعالیت های تئاتر خیابانی بسیار ارزشمند دانست و اعلام امیدواری نمود به زودی شاهد اجراهای بیشتری در کل کشور باشیم.

پروژه من تو ما_تئاتر زندگی کرونا به همت اداره کل هنرهای نمایشی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود.




نظرات کاربران