در حال بارگذاری ...
شناسایی فعالان عرصه مقاومت با «جایزه بزرگ سرو»

ارسال 270 اثر برای ژانر دفاع مقدس قابل ستایش است

مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: نخستین جایزه بزرگ سرو با هدف تجلیل و شناسایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود که خوشبختانه در این عرصه هم هنرمندان زیادی فعال شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس، نخستین دوره جایزه بزرگ سرو با هدف تجلیل از فعالان عرصه تئاتر مقاومت در سال ۱۳۹۹ به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس روایت فتح برگزار می‌شود. این جایزه با هدف شناسایی و ساماندهی گروه‌های نمایشی در سراسر کشور که در سال ۹۸ در موضوع تئاتر دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت اثر تولید و اجرای عمومی کرده‌اند و به منظور ایجاد انگیزه و تشویق هنرمندان فراخوان داده است.

توحید معصومی، مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که برای این جایزه گروه‌های نمایشی سراسر کشور را رصد کنیم ،‌گروه‌هایی که فعال هستند به همین دلیل به مراکز تولید نمایش و خود گروه‌های نمایشی در فاز اول فراخوان دادیم ، تا هم آثار جدید تولید شود و هم آثار تولید شده سال 98 را برایمان گروه‌ها بفرستند.

وی با بیان اینکه 270 اثر از سوی 100 گروه استانی برای این جایزه رسیده است،‌گفت: هر استان به تناسب سه تا چهار گروه اثر فرستاده‌اند. ما هم با آنها مکاتبه کردیم و درباره آثارشان صحبت و داوری شد البته رأی ها محرمانه است و در نهایت به 45 اثر در بخش صحنه‌ای رسیدیم . داوری‌ و ارزیابی‌ها براساس فیلم صورت گرفت.

معصومی اظهار داشت: این جایزه سرو برای نخستین بار در کشور و در بخش‌های نمایشنامه، کارگردانی، بازیگری مرد و بازیگری زن، طراحی صحنه و موسیقی و نمایش برگزیده به منظور تجلیل از فعالان تئاتر دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت در سال ۹۸ برگزار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه جایزه بزرگ به تناسب شرایط نمایش برگزیده ارائه خواهد شد، گفت: البته همانطور که گفتیم در همه بخش‌ها جایزه داریم منتها برای یکی از بخش‌ها جایزه بزرگ خواهیم داد. واقعا تقاضای 270 گروه و کار در یک ژانری مثل دفاع مقدس که برجسته هم نبوده، کاری قابل ستایش است علی رغم اینکه تعداد زیادی درخواست هم داشتیم که به دلیل تمام شدن زمان به داوری نرسیدند.

معصومی اظهار داشت: تئاتر فقط برای تهران نیست همه شهرها می‌بایست در تئاتر کشور درگیر باشند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند

توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر ایران در چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نام‌های شناخته‌شده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما هنرمندان جوانی که در جشنواره حضور دارند، نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق خواهند کرد.

|

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران