در حال بارگذاری ...
همزمان در 10 استان

آیین پایانی «نمایشخانه» برگزار می‌شود

آیین پایانی اولین جشنواره تئاتر خانگی «نمایشخانه» به‌صورت همزمان در ۱۰ استان برگزار می‌شود

به گزارش ایران تئاتر از بوشهر، مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این ارتباط گفت: برگزیدگان اولین جشنواره تئاتر خانگی «نمایشخانه» با موضوع کرونا و همزمان در وزارت کشور و استانداری‌های 10 استان  برگزار خواهد شد.

محمد مظفری با بیان اینکه جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه با ابتکار و پیشنهاد سازمان مردم نهاد «نیمدری سبز» طراحی شده افزود: دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر و دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان  بسیج هنرمندان استان بوشهر، و انجمن هنرهای نمایشی استان در کنار موسسه نیمدری برای برگزاری این جشنواره همکاری کردند.

مظفری با اشاره به اینکه این جشنواره در نوع خود اولین اتفاق تئاتری است که در کشور برگزار می‌شود  افزود: دغدغه اصلی برگزارکنندگان این جشنواره فرهنگ‌سازی و ترغیب خانواده برای رعایت نکات بهداشتی در خصوص بیماری کرونا و همچنین ایجاد سرگرمی برای خانواده‌های قرنطینه به‌خاطر این ویروس بوده است.

وی در پایان یادآور شد: بیش از 70 اثر از 16 استان و 32 شهر به این جشنواره ارسال شد که در این میان، 18 اثر در استان‌های خود و در جریان برگزاری اختتامیه جشنواره برگزیده و معرفی خواهند شد.

یادآور می‌شود، آیین پایانی این جشنواره، قرار است ساعت ده صبح روز یکشنبه 8 تیرماه با حضور معاون سازمان اموراجتماعی کشور، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر و مدیران کل دفاتر امور اجتماعی استانداری ها در استان‌های بوشهر، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، کهگلویه و بویر احمد، سمنان، آذربایجان شرقی برگزار شود.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

نظرات کاربران