در حال بارگذاری ...
ایران تئاتر گزارش می دهد

شروع 5 نمایش جدید در هفته دوم بازگشایی‌ سالن ها

ایران تئاتر: ۵ نمایش در هفته دوم بازگشایی سالن‌ها اجرای خود را آغاز کرده اند. ۷ نمایش نیز هفته گذشته اجرای خود را آغاز کرده‌اند و در مجموع ۱۲ نمایش در این روزها بر روی صحنه است.

به گزارش ایران تئاتر، با اعلام فعالیت مجدد تماشاخانه‌ها , استقبال نسبی تماشاگران بازگشایی سالن ها به روال پیش بینی شده خودش ادامه می دهدو  5 نمایش جدید در هفته دوم اجراهای خود را از سر می‌گیرند؛ نمایش‌های «و همیشه پاییز»، «یه گاز کوچولو»، «آکواریوم»، «فقرات بی‌ستون» و «برگشتن». رزو روزانه بلیت اجراها نشان میدهد وضعیت سالن های نمایش در ایران حداقل نسبت به سالن های سینما از ضریب اشغال بهتری برخوردار  است . 

پیش از پررداختن به موضوع گزارش یادآوری این نکته که برای اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت و اداره کل هنرهای نمایشی برای رزرو ۵۰ درصدی صندلی های نمایش طراحی شده خالی از لطف نیست . این که هر یک از سالن دارها می توانند در صورت تمایل و نیاز سالن و شرایطش یکی از آنها را انتخاب کند. یکی از این روش ها الگوی طراحی سالن به این صورت که رزرو صندلی ها در فواصل مشخص در سایت صورت بگیرد و صندلی های دیگر که قرار است بلااستفاده باشد، در سامانه قفل شود. طرح شماره دو که قدری شاید متفاوت باشد؛ مدرن تر و پیشرفته تر و از جهتی برای استفاده مخاطب ساده تر است، اینکه سیستم به صورت خودکار و هوشمند عمل می کند. این الگو در تیوال یکی از سایت های فروش بلیط طراحی شده که  بسته به حجم سالن سقف هر خرید مخاطب مشخص می شود و مخاطب در آن لحظه می تواند هر جای سالن را که بخواهد رزرو کند، منتها با انجام خرید خود سیستم از دو طرف صندلی خریداری شده فاصله را قفل می کند و به همین منوال سایر خریداران می توانند از فاصله مشخص شده، سایر صندلی ها را رزرو کنند. الان هر دو الگو مشخص است و الگوی دوم برای کاربران ساده تر است و در چند پروژه اولین سری اجراهای پسا کرونا این انتخاب برای سالن دارها گذاشته شده که هر یک از الگوها را خودشان می پسندند، انتخاب و براساس آن سایت برای فروش بلیت باز می شود. با این مقدمه در گزارش پیش رو به معرفی و آمار فروش نمایش هایی می پردازیم که در هفته دوم بازگشایی‌ها اجرای خود را آغاز می‌کنند.

 

تئاتر شهر با «یه گاز کوچولو» بازگشایی می‌شود

«یه گاز کوچولو» نوشته فرزانه سهیلی، به کارگردانی فقیه سلطانی و طراحی فقیه سلطانی، کتایون نیک‌پی و بهادر فاضل که قرار بود اسفندماه بر روی صحنه باشد؛ از 10 تا 27 تیر ساعت 19:30 به مدت 70 دقیقه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور و نورا هاشمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سه دوست قدیمی طی اتفاقی که در یک شب برای ایشان افتاده بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خوناشام برای در امان ماندن دیگران، به زندگی خود خاتمه دهند. بهای بلیط نمایش 30۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. در این روزها و با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰٪ سالن ها برای فروش بلیط، 36 صندلی(به علاوه 8 صندلی مهمان) در روز برای هر سانس نمایش در سالن سایه می تواند به فروش برسد. با توجه به این مساله، 20 بلیط در تاریخ 10 تیر، 13 بلیط در تاریخ 11 تیر و 11 بلیط در تاریخ 12 تیر فروخته شده است. در مجموع تا تاریخ 7 تیر 44 بلیط برای 3 اجرا به فروش رسیده است.

 

تماشاخانه سرو میزبان «برگشتن»

«برگشتن» از هشتم تیرماه اجرای خود را در تماشاخانه سرو آغاز و تا 20 تیر به صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه و بازی فرید قبادی، الهه حسینی، مجیدرحمتی، جواد ‌پولادی، پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی و پونه شاملو سال گذشته در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور موفقی داشته و جایزه ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از آن خود کرده بود. این نمایش ۶۰ دقیقه ای، با بهای بلیط 3۰۰۰۰ تومان تیر ساعت 19 به صحنه می رود. از دیگر عوامل نمایش می توان به منوچهر شجاع(طراح صحنه)، پریدخت عابدین‌نژاد(طراح لباس)، رضا خضرایی(طراح نور) و سعید شکرنیا(طراح پوستر و بروشور) اشاره کرد. فروش بلیط سه روز نخست این نمایش با 10000 تومان تخفیف همراه است. در این روزها و با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰٪ سالن ها برای فروش بلیط، 24 صندلی در روز برای هر سانس نمایش در تماشاخانه سرو می تواند به فروش برسد.

 

نمایشی جدید در سالن اصلی تالار مولوی

نمایش «و همیشه پاییز» به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی‌ها از ۶ تا ۲۰ تیر ساعت ۱۸ و با بازی آبان حسین آبادی و یکتا طبیبی در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حسین توازنی‌زاده(دراماتورژ)، محمد محقق منتظری(مجری طرح)، زهرا میرآقایی(طراح لباس)، مهیار جوادی‌ها و رضا هادی‌نژاد(طراح صحنه)، سجاد هاشمی(طراح نور)، سیاوش بیگی(طراح صدا)، سینا همای(طراح ویدئو آرت)، گلناز گلچین(طراح گرافیک)، محمدجواد توازنی‌زاده(آهنگساز) و مرتضی رستمی و مهیا کشاورز(عکاس) اشاره کرد. در خلاصه این نمایش آمده: بیست و پنج نوامبر ۲۰۱۹ خواب می بینم، دارم خواب می بینم که جلوی لپ تاپمم، سر کلاس نشستم. همه حرف میزنن و من نمیفهمم. کلمات رو میشناسم اما وقتی کنار هم می شینن، نمیتونم یه جمله کامل از توش دربیارم. بیست و پنج نوامبره و من نگرانم، کلاس شروع میشه موضوع پایان نامم رو تو ذهنم مرور میکنم هویت شیئی در عکس. من باید موضوع پایان نامم رو بگم مکث میکنم کلمات رو تو ذهنم مرور میکنم میچسبونمشون بهم، نوبت من میشه ازم به فارسی میپرسن موضوع پایان نامت چیه؟ مکث میکنم همه ساکت میشن خواب می بینم فارسی یادم رفته. این نمایش 60 دقیقه‌ای با بهای بلیط ۳۰۰۰۰ تومان اجرا می‌شود. فروش بلیط سه روز نخست نمایش با 40% تخفیف همراه است. در این روزها و با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰٪ سالن ها برای فروش بلیط، ۴۰(به علاوه ۱۶ صندلی مهمان) صندلی در روز برای هر سانس نمایش در سالن اصلی مولوی می تواند به فروش برسد. با توجه به این مساله، 12 بلیط در تاریخ ۹ تیر فروخته شده است. 

 

فقرات بی‌ستون در عمارت روبه‌رو

«فقرات بی‌ستون» کاری از میلاد شجره با اجرایی محدود از 11 تا 13 تیر ساعت 21 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. طراحان و اجراگران این نمایش 60 دقیقه‌ای کاوه ستاری(صدا)، انوشیروان آریا(ویدیو) و میلاد شجره هستند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به رها جهانشاهی(مجری طرح)، آف استودیو(تولید)، باران کوثری(طراح لباس)، جاوید قائم مقامی(مشاور طرح)، شکوه احمدی(طراح گرافیک) و محمد رضایی(عکاس) اشاره کرد. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان است. 

 

آکواریوم در تماشاخانه شانو

نمایش «آکواریوم» به نویسندگی خداداد رضایی و کارگردانی تقی علی آبادی از 4 تا 18 تیر ساعت 21 و با بازی امیر عبادی، پرستو گلزار مقدم، تقی علی آبادی، امید درویش زاده، آی سان نعمت زاد، سید مسلم حجتی، راحله لطفی و رضا رجبی به صحنه می‌رود. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به راحله لطفی(تهیه‌کننده)، رضا رجبی و تقی علی آبادی(سرمایه‌گذاران)، غزال بختیاری(طراح فرم)، هویک فراهی(آهنگساز)، داریوش ادهمی و حسام گنجی(عکاس)، ارغوان تسلیم(طراح پوستر و بروشور)، ملیکا اسماعیلی‌راد(طراح گریم) و فائزه میرعبداله(طراح لباس) اشاره کرد. در خلاصه این نمایش آمده:مهاجرینی که به واسطه جنگ و آوارگی و نداشتن کشور و امنیت میخواهند به سرزمین موعودی برسند تا در جایی امن زندگی کنند ولی بی خبر از آن هستند که توسط معامله گران آدم، طعمه دریا میشوند. این نمایش لحظه غرق شدن تا پرواز روح از بدن انسان را نمایش می دهد. این نمایش لحظه غرق شدن تا پرواز روح از کالبد انسان را با توجه به اتفاقات اخیر کشورمان به نمایش می‌کشد. این نمایش 60 دقیقه‌ای با بهای بلیط ۳5۰۰۰ تومان اجرا می‌شود. در این روزها و با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰٪ سالن ها برای فروش بلیط، 37 صندلی در روز برای هر سانس نمایش در سالن اصلی مولوی می تواند به فروش برسد. 




نظرات کاربران