در حال بارگذاری ...
با اقتباسی از رمان ساراماگو

«هجوم» در خانه نمایش دا به صحنه می رود

نمایش هجوم به کارگردانی علی صفری در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، نمایش هجوم به نویسندگی و کارگردانی علی صفری تابستان سال جاری در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش برداشتی آزاد از رُمان «وقفه در مرگ» به نویسندگی ژوزه ساراماگو است، اثری که روایتگر خداحافظی مرگ و چالشهای انسان مدرن در مواجهه با این غیبت این امر طبیعی است، داستان اثر درباره شهری است که به یکباره هفت روز مرگ از آن خود خداحافظی می کند.
«علی صفری» نویسنده و کارگردان این اثر با اشاره به روی صحنه بردن این اثر توسط گروهی جوان از تجربه ای تازه در کارگردانی خود خبر داد، وی پیش از این نمایش «آشویتس زنان»، «کرونوس» و «فرمالیته» را به صورت اجرای عموم در کارنامه داشته و این اثر چهارمین نمایش وی در مقام کارگردان محسوب می شود.
پیش از این قرار بود تا نمایش «جایزه» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری روی صحنه برود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و انصراف تهیه کننده از تولید این نمایش در شرایط فعلی، هجوم جایگزین این اثر شد، «برلین 10:10» اثر دیگری از گروه تئاتر سه گانه است که مرداد ماه سال جاری روی صحنه می رود.
کارگردان نمایش هجوم طی یادداشتی کوتاه درباره روی صحنه بردن نمایش هجوم اعلام کرد: هجوم تشابهات فراوانی نسبت به وضعیت فعلی جهان دارد، شاید قاعده اثر عکس وضعیت فعلی از لحاظ مرگ باشد، اما کائوس موجود در جهان با آشفتگی وضعیت موجود در متن در یک راستا قدم بر می دارند. هجوم نگاهی تازه به نمردن از بیان اقشار مختلف جامعه است، افرادی که در ابتدا سرمست از جاودانگی می شوند و کاربرد تاثیرگذار مرگ را بر زندگی خود از یاد می برند.
هجوم محصول مشترک گروه تئاتر سه گانه و خانه نمایش دا بوده که «مهدی سلیمی» ساخت موسیقی آن را بر عهده گرفته است. فهرست بازیگران و سایر عوامل این اثر به زودی اعلام می گردد.
 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران