در حال بارگذاری ...
کامبیز بنان در گفت‌‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد:

به زودی «پیراهنی جا مانده در باد» در اختیار علاقمندان تئاتر قرار می‌گیرد

بنان گفت: قرار است نمایشنامه پیراهنی جا مانده در باد را به صورت اجرای نمایشنامه‌خوانی آنلاین توسط تلویزیون لنز در اختیار علاقمندان تئاتر قرار بدهیم و اثر اواسط تیرماه به صورت آنلاین پخش می‌شود.

کامبیز بنان در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار است نمایشنامه پیراهنی جا مانده در باد را به صورت اجرای نمایشنامه‌خوانی آنلاین توسط تلویزیون لنز در اختیار علاقمندان تئاتر قرار بدهیم و اثر اواسط تیرماه به صورت آنلاین پخش می‌شود. این نمایشنامه بر اساس چند داستان از مرحومه ژیلا تقی‌زاده همسر مهرداد ضیایی نوشته شده است. پیراهنی جامانده در باد یک کار زنانه و در رده آثار اجتماعی قابل ارزیابی است. ایشان دوم فروردین ماه امسال از میان ما رفتند.

بنان درباره داستان و مضمون نمایش عنوان کرد: در نمایشنامه چهار قصه به صورت موازی روایت می شود که همه این اتفاقات در یک محله رخ می دهد و زندگی زن‌هایی را نشان داده می‌شود که مردانشان به شیوه‌ای آنها را ترک کرده اند و این زنان با پایبندی و اصول‌گرایی که به زندگی و خانواده دارند بنیان خانواده خودشان را حفظ و به تنهایی فرزندانشان را تربیت کرده اند.

این کارگردان با اشاره به ارزش شناسی متن افزود: این اثر تاکید زیادی به ارزش‌های با اهمیتی مثل آداب و سنن و حرمت‌ها دارد که متاسفانه این روزها در جامعه و درون خانواده ها کم رنگ شده است.

این بازیگر درباره عوامل نمایش نامه خوانی پیراهنی جامانده در باد گفت: سید مهرداد ضیایی در این اجرا به یاد همسرش به‌عنوان راوی نمایشنامه‌خوانی حضور دارد و پریسا مقتدی، بهار ارجمند، بدری برنجانی، حامد پیراسته، بهار خالقی، پردیس کریمی، سپهر بیگلری، ماندانا عصری، هلیا مهدی‌خوانی، عباس مجیدزاده، آوا بلندی و امین طهرانی نقش خوانان این اجرا هستند و مسعود فتحی تهیه کننده، بهار خالقی دستیار کارگردان و برنامه ریز، پگاه خورسندی هماهنگی، محمدحسین زینلی کارگردان تلویزیونی، سپهر بیگلری مشاور هنری، حسین سلیمی مدیر فیلمبرداری، یاسر نعیمی مدیرتولید و پگاه خسروی دستیار تهیه نمایشنامه‌خوانی پیراهنی جا مانده در باد هستند.

بنان درباره نحو تصویر برداری و عرصه اثر متذکر شد: تصویر برداری با دو دوربین در یکی از سالن های نمایشی انجام شد و در تدوین بهترین صحنه ها انتخاب شد و استفاده از نور و موسیقی جذاب به غنای کار کمک کرده است.

این بازیگر درباره عواید مادی پخش آنلاین نمایش ها عنوان کرد: قراردادی توسط تهیه کننده کار آقای مسعود فتحی با تلویزیون لنز بسته شده که بر اساس بازدیدهایی که از نمایش انجام می شود مبلغی پرداخت شود. البته توسط تهیه‌کننده کلیه دستمزدهای عوامل و بازیگران پرداخته شده است و معتقدم در دوران کرونا این نوع ارائه تئاتر باعث ارتباط مخاطبان با تئاتر می شود.


کامبیز بنان کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر و سینما در سال‌های اخیر حضور موثری در تئاتر با آثاری نظیر جمعه کشی و نمی دونم فردا چی میشه؟ داشته است. در کارنامه کاری او آثاری نظیر گاهی به آسمان هم نگاه کن دیده می شود. در کارنامه کاری بنان که بیش از دو دهه است که در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می کند آثاری نظیر تلاطم، آبنات چوبی، آرام باش و بگذار آفتاب برآید دیده می شود.
 




نظرات کاربران