در حال بارگذاری ...
با حضور معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت

عملکرد وزارت بهداشت در«امروز تأتر» به نقد کشیده شد

در برنامه زنده «امروز تأتر» رادیو نمایش ، عملکرد وزارت بهداشت درخصوص بازگشایی سالن های تئاتر به نقد کشیده شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیونمایش،در این برنامه محسن فرهادی معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، رحمت امینی مدیر گروه نمایش پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر به عنوان میهمان حضور داشتند.
در ابتدای برنامه حسین سحرخیز مجری برنامه با طرح سوال بازگشایی سالن‌های اجرا برنامه را آغاز کرد، او از آمار افزایشی بیماران کرونا گفت و گفت آیا در این شرایط الزامی برای بازگشایی سالن‌ها وجود داشت؟
و در ادامه رحمت امینی مدیر گروه نمایش پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران که در برنامه حضور داشت ضمن آرزوی سلامتی برای مردم گفت: ما تئاتریها در هر اثری وجوه خیر و شر داریم.
اگر بر فرض بگیریم که کرونا نیروی شر است و هنوز با قسمت‌های  جزئی آن آشنا نباشیم، من به عنوان یک تئاتری و کسی که از تعطیلی تئاتر ناراحت است ، از وزارت بهداشت سوال دارم آیا وزارت به همه جوانب نگاه کرده است؟ درست است که عده‌ای فقط از راه تئاتر نان می‌خورند اما این کار اصولی است؟ ما درحال حاضر بلا تکلیف هستیم. و این مسئله حتی توجیه اقتصادی ندارد.
ودر اینجا  محسن فرهادی معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت که مهمان تلفنی برنامه بود در پاسخ گفت: نکات آقای امینی کاملا کلیدی بود.
واقعیت این است که ما امیدوار بودیم که شرایط به وضعیت عادی برگردد و ما در حال حاضر می‌دانیم شرایط عادی حداقل تا پایان سال برنخواهد گشت و ما باید زندگی خود را ادامه دهیم.

وی افزود : این اتفاق قطعا صرفه اقتصادی ندارد و اکثر شغل‌ها به همین روال است ولی ما چاره‌ای نداریم به جز بازگشایی و باید حرکت را شروع کنیم.

در ادامه شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر نیز که دیگر مهمان تلفنی برنامه بود گفت: ایشان گفتند نظر بخش‌های تخصصی را گرفتند و ما می‌خواستیم این نظرات را به وزارت بهداشت اعلام کنیم و خود بنده در چند نامه به وزارت بهداشت در خواست کردیم که در کنار وزارت بهداشت قرار گیریم و کارشناسی همه‌جانبه انجام دهیم اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و وضعیت نیز در حال حاضر آن‌چنان که باید و شاید خوب نیست.
وی افزود: اما بازگشایی تئاتر به نظر ما با شکست مواجه خواهد شد و بخشی از آن بهداشتی و بخشی حمایتی است و باید یک پروتکل بهداشتی نیز تدوین می‌شد و پروتکل‌ها جامع و کامل نیست.
رحمت امینی در ادامه گفت : دکتر گیل‌آبادی نیز گفتند که بخشی از پروتکل ها اقتصادی باید باشد یعنی دولت متولی این امر است و وضعیت تئاتر خوب نیست من سوالی از آقای فرهادی دارم که وزارت بهداشت آیا فکری به حال وضعیت اقتصادی کرده است؟
و محسن فرهادی پاسخ داد : پروتکل‌های بهداشتی یک سویه نوشته نشده و ما همه پروتکل‌های مربوط به هر بخشی را با مشورت با متخصصین و تعدادی از هنرمندان نوشتیم.
گیل آبادی ادامه داد : آیا امکان این وجود دارد که نام ببرید؟
فرهادی افزود: ما اولین بار است که از هنرمندان برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی درخواست می‌بینیم.
گیل آبادی جواب داد که ما سه نامه برای تدوین پروتکل‌ها نوشتیم
و فرهادی افزود ما در حال حاضر اعلام آمادگی می‌کنیم که با خانه تئاتر جلسه مشترک داشته باشیم. ما درخواستی وصول نکردیم اما از همین فردا صبح کار را شروع می‌کنیم.
شهرام گیل آبادی در پایان گفت : با تمام احترامی که برای تیم بهداشتی قایل هستم اما در این بخش ضعف جدی داریم و در نهایت محسن فرهادی معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد که جلسه مشترک با خانه تئاتر داشته باشد.
«امروز تأتر» به تهیه کنندگی علی بهرامی ، شنبه ها از ساعت 21 تا 22به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران