در حال بارگذاری ...
توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان

فراخوان جشنواره مجازی تئاتر عروسکی مسجدسلیمان منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی با محوریت تجربه ‌های نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان منتشر شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، فراخوان نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان، انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان با همکاری موسسه فرهنگی هنری دنیای شور هنر اردیبهشت، معاونت فرهنگی شهرداری مسجدسلیمان و گروه هنری منتظران برای برگزاری از 1 الی 6 مردادماه 99 منتشر شد.

در مقدمه این فراخوان آمده  است: همه‌گیری بیماری کرونا در جهان شرایط خاصی ایجاد کرده که موجب تغییرات فراوان در نگرش و باورهای مردم دنیای معاصر شده و دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آنها به وجود آورده است، به‌ گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به ۲ بخش پیش و پس از کرونا تقسیم خواهد شد لذا این مسئله در دنیای هنر نیز تأثیر بسیاری داشته و نهادهای هنری به شکل‌های مختلف واکنش‌هایی به این موضوع داشته‌اند.

این جشنواره در سه بخش نمایش های صحنه ای ویژه خانواده های مسجدسلیمانی، بخش ساخت و تولید عروسک های بومی محلی (لال بهیگ و بازندک) ویژه علاقمندان و هنرمندان شهرستان مسجدسلیمان و بخش مهمان ویژه سایر شهرستان های استان خوزستان و سایر استان های کشور است که بخش مهمان شامل داوری جشنواره نخواهند شد و به گروه های شرکت کننده لوح یادبود و هدایای فرهنگی اهداء خواهدشد.

طبق فراخوان منتشر شده آثار کوتاه نمایش عروسکی ویژه خانواده و با هر شیوه اجرایی با مدت زمان حداکثر ۷ دقیقه (۳ تا ۷ دقیقه) و محوریت تجربه ‌های نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا طبق جدول زمانبندی به دبیرخانه جشنواره ارسال و کسانی که که کارهای عروسکی با زبان محلی و عروسک های محلی انجام دهند از آنان با دادن لوح و هدایایی تقدیر خواهدشد.

محورها و اولویت های اولین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی مسجدسلیمان عبارتند از:

1- موضوع آزاد

2- برداشت آزاد از نمایشنامه های ایرانی و جهانی؛ کلاسیک و مدرن و تطبیق با شرایط کنونی و آفرینشی نو و خلاقانه

3- تجربه های رئالیستی دوران قرنطینه

4- باز تولید روابط اجتماعی دوران پس از کرونا

طی اعلام فراخوان، جوایز این دوره از جشنواره عبارتند از:

 تقدیر از سه اثر برگزیده : از بین تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در هر بخش سه اثر بدون اولویت از دیدگاه داوران انتخاب و لوح تقدیر به همراه هدایای فرهنگی به آنها اهدا خواهد شد.

تقدیر از یک اثر از دید مخاطبان : آثار نهایی بخش داوری در صفحه اینستاگرام جشنواره به اشتراک گذاشته خواهد شد و بیشترین استقبال مخاطبین ملاک ارزیابی این بخش خواهد بود و از برگزیده این بخش نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره آخرین مهلت ارسال فیلم آثار به دبیرخانه 30 تیرماه 99 خواهد بود و نتایج بازبینی روز 31 تیرماه 99 اعلام خواهد شد و اولین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی از 1 الی 6 مردادماه 99 برگزار می گردد.

از آنجا که آثار ارسال شده، ضمن داوری در رسانه های مختلف و شبکه های مجازی منتشر و مورد داوری مردمی قرار خواهند گرفت، رعایت قوانین عمومی،عرفی و شرعی نظام جمهوری اسلامی ایران در هنگام ضبط محتوای اثر نمایشی الزامی است و در غیر این صورت مسئولیتی بر عهده جشنواره نخواهد بود و همچنین تمامی آثار باید توسط دوربین تلفن همراه و به صورت افقی ضبط شوند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار با شماره همراه شماره ۰۹۱۶۸۴۰۵۲۵۹ تماس حاصل نمایند.




نظرات کاربران