در حال بارگذاری ...
به‌منظور حفظ و نشر آثار ادبی نمایشی

از آثار زنده‌یاد فرهاد پاک سرشت رونمایی می‌شود

عصر روز سه شنبه ۱۰ تیر ماه، طی مراسمی از آثار زنده‌یاد فرهاد پاک سرشت رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر از گیلان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر گفت: خانواده نویسنده شهیر و فقید گیلانی باکمک انجمن هنرهای نمایشی گیلان، اقدام به چاپ و انتشار بخشی از آثار مرحوم پاک سرشت نمود.

سید امیر مصباح ضمن ابراز امیدواری برای اجرای آثار فاخر این کارگردان گیلانی افزود: این کار به‌منظور حفظ و نشر آثار ادبی-نمایشی و آشنایی نسل جدید هنرجویان تئاتر با آثار پیشکسوتان تئاتر صورت گرفت.

مراسم رونمایی از آثار زنده‌یاد فرهاد پاک سرشت، عصر سه شنبه 10 تیر ماه(فردا)، در مجتمع فرعنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.

فرهاد پاک سرشت متولد سال ۱۳۳۶ در شهرستان فومن، کارگردان تئاتر و تلویزیون، نویسنده و شاعر برجسته گیلانی سال پیش به دلیل بیماری صعب العلاج  در بیمارستان آریای رشت درگذشت.

در کارنامه کاری وی نویسندگی نمایش‌های بار دیگر باران، یک پنجره برای دیدن، شب بلند مختار، چهارشنبه خاتون، مرغابی در شب ساتچمه، اویستی، یک جای پرت، نویسندگی فیلم نامه و کارگردانی مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی همچون فرشته‌ها نمی‌میرند، آن سنگ گران، مسلخ، فردا روشن است، تنگامه، خانه اجدادی، ایست، گلاب و کارگردانی بسیاری دیگری از نمایشنامه به چشم می‌خورد.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان رونمایی شد
با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان رونمایی شد

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان که از 19 تا 22 مهر در این شهرِ گیلان برگزار خواهد شد، با حضور مدیران استان و شهرستان و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه، رونمایی شد.

|

نظرات کاربران