در حال بارگذاری ...
نیما ذاکر در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

نمایش سوءتفاهم را شهریور ماه به صحنه می‌برم

ذاکر گفت: اولین نمایشی که دوازده سال قبل روی صحنه بردم همین نمایش سوءتفاهم بود و به کامو، افکار و سبک ونوشتاری و تفکراتش علاقه دارم.

نیما ذاکر در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار است شهریور ماه نمایش سوءتفاهم نوشته آلبر کامو را در تماشاخانه دا به صحنه ببرم و به همین خاطر تمرینات نمایش از اواسط خرداد ماه آغاز شده است.

وی درباره علت انتخاب متنی از کامو برای اجرای نمایش گفت: اولین نمایشی که دوازده سال قبل روی صحنه بردم همین نمایش سوءتفاهم بود و به کامو، افکار و سبک ونوشتاری و تفکراتش علاقه دارم. کامو به خاطر نوشتن سوءتفاهم جایزه نوبل ادبی را هم به دست آورده است.

این بازیگر با اشاره به ویژگی‌های نمایشنامه سوءتفاهم افزود: تلاش کردم با طراحی میزانسن ها به روح اثر کامو وفادار باشم.

ذاکر درباره عواملی که در اجرای سوءتفاهم با او همکاری دارند عنوان کرد: شبنم صادق زاده، لیلا بروفه، ملیکا گل محمدی، فرید گلریز و خودم به عنوان بازیگر در نمایش حضور داریم و گروه فرمی هم در نمایش داریم که سرپرستی آن را رها حاجی زینل کارشان را انجام می دهند.   

این کارگردان درباره تلاشش برای قابل فهم تر کردن درک دنیای کامو برای مخاطب عادی تئاتر افزود: در تنظیم نمایشنامه چنین کاری را رعایت کردم؛ البته چندان نمی شود در دنیای آثار کامو دخل و تصرف زیادی انجام داد.

ذاکر درباره سایر فعالیت‌هایش عنوان کرد: در نیمه دوم فروردین ماه برای حفظ ارتباط مخاطبان با تئاتر اقدام به پخش زنده چند تئاتر در فضای ایستاگرام کردیم که البته هیچ نفع مادی برای گروهمان نداشت. نمایش تسویه حساب نوشته پوریا عبدی با کارگردانی خودم و نمایش خاکسپاری اسپوزیتو نوشته رونالد ریدمن را شبنم صادق زاده از اعضای گروهمان را در همین راستا کارگردانی کرد. نمایش دومی را با شش دوربین در خانه تئاتر فیلمبرداری کردیم.

این کارگردان در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به ساخت فیلم کوتاه موتورم تصریح کرد: این فیلم کوتاه را در هفته اخر بهمن سال قبل با حضور جواد زیتونی ساختم و قرار است به زودی فیلم کوتاه از انقلاب تا آزادی ده دقیقه را بسازم. در این مدت در سریال طلاق ابوالقاسم طالبی هم بازی کردم و در این نه سال هم این افتخار را داشتم که گهگاهی نزد استاد محمد علی کشاورز بروم و در کنارشان باشم.

نیما ذاکر بازیگر، نویسنده و کارگردان جوان تئاتر که در سال‌های اخیر با آثاری نظیر مرگ، سرشاخ، کودک مدفون، بلیط تئاتر، جایی که پیاده رو تمام میشه، 23 خنده تا مرگ و خاکسپاری اسپوزیتو حضور موثری در تئاتر داشته است.

 

 




نظرات کاربران