در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی :

تصمیمی برای تعطیلی تئاتر نداریم

در پی برخی گمانه‌زنی‌ها برای تعطیلی تئاتر به دلیل گسترش شیوع کرونا، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: برنامه‌ای برای تعطیلی تئاتر نداریم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا قادر آشنا در ادامه سخنان خود گفت: از آنجا که تئاتر را با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی کردیم، قاعدتا رفتن به سمت تعطیلی یا هر اتفاق دیگری هم بر مبنای مصوبات همین ستاد خواهد بود.
او اضافه کرد: در حال حاضر هم منتظر ابلاغ دستور جدید هستیم ولی موضوع تعطیلی فعلا در وزارتخانه مطرح نشده است.
آشنا درباره انتقادات برخی از گروه‌های نمایشی مبنی بر اینکه هنوز هیچ حمایت مالی از آنها صورت نگرفته است، افزود: پیش از این هم اعلام کرده‌ایم کارهایی که در شورای حمایت مصوب شده باشند به شرط اینکه اجرای خود را از سر بگیرند با تایید سالن، 50 درصد مبلغ مصوب را دریافت خواهند کرد. این موضوع در سالن‌های دولتی و خصوصی قابل اجراست اما  آن نمایش‌ها باید مصوب شورای حمایت باشند.
مدیر اداره کل هنرهای نمایشی اضافه کرد: ولی بحث حمایت مالی از گروه‌هایی که بعد از کرونا متضرر شده‌اند، نیازمند تصمیم‌گیری فرا دستگاهی است و در حیطه اختیارات ما نیست. ما در چارچوب مقررات خود از گروه‌هایی که توضیح دادم، حمایت خواهیم کرد.
او در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اینکه وعده داده بودید تجهیزات ضد عفونی کننده را به مدت دو ماه در اختیار سالن‌های خصوصی می‌گذارید ولی هنوز این تصمیم اجرایی نشده است؟ توضیح داد: هفته پیش از دوستان انجمن هنرهای نمایشی خواستم با آقای چگینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران گفتگو و ایشان نیز برآوردی از هزینه‌های را اعلام کنند تا بلافاصله بعد از بازگشایی، این تجهیزات برای تماشاخانه‌ها تامین شود و اگر این موضوع تاکنون اجرایی نشده است، حتما پیگیری خواهد شد.
آشنا در پایان در پاسخ به این پرسش که با وضعیت مبهمی که وجود دارد چگونه برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر به قطعیت رسیده‌اید، گفت: صحبت درباره برگزاری جشنواره فجر نیازمند گفتگوی مفصلی است ولی باید برنامه‌ریزی کنیم تا برگزار شود و از آنجا که دبیر جشنواره مشخص شده، باید به ایشان در برگزاری جشنواره کمک کنیم و اجازه بدهیم برنامه‌های خودش را جلو ببرد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران