در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از پرکارترین بازیگران مرد تئاتر سال 98

خستگی‌ناپذیران روی صحنه

در سال ۹۸ تئاتر نام هایی بیشتر از دیگران شنیده شده است. در این گزارش‌، به معرفی بازیگران مردی اختصاص دارد که در سال ۹۸ در بیش از یک اثر نمایشی حضور داشته‌اند.

به گزارش ایران تئاتر در طی سال های اخیر ساختار تئاتر ایران دچار تغییرات چشم گیری شده است. افزایش تولید و اهمیت گیشه و رفتن به سمت حرفه‌ای گری(به ویژه در بحث درآمدزایی) همراه بود و چنان همه‌گیر شده که کل تئاتری‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. گروه‌های مختلف تئاتر از جمله بازیگران، نویسندگان، کارگردانان و طراحان همه و همه در این شکل تازه به دنبال آن هستند که جای خود را پیدا کنند. در این فضای جدید دیگر تمرکز بر یک اثر در سال و گزیده کاری کمتر جایی دارد و اگر قرار است یکی از تئاتری‌های نام آشنا باشید؛ باید در تمام طول سال فعالیت کنید و کاری روی صحنه داشته باشید. این پدیده مانند هر اتفاق دیگری با آسیب‌ها و فوایدی همراه بوده است. از یک سو غنی شدن گیشه‌های تئاتر باعث می شد تا اعضای یک گروه با دست یافتن به نفع مالی بتوانند به صورت جدی تر برای هنر خود وقت بگذارند و از سوی دیگر این متمرکز بودن بر تئاتر و فرعی نبودنش در زندگی روزمره باعث افزایش توانایی‌های هنری فرد می شد. به همین ترتیب اما معایبی را به همراه داشت؛ در این پرکاری و عدم تمرکز هنرمند، کیفیت رخت بر می بست و به عنوان مثال شباهت در بازی دو نقش متفاوت یا دو طراحی از یک طراح مشاهده می شد که این امر طبیعی هم بود؛ زیرا خلاقیت نیز مثل هر چیزی می تواند محدودیت های خودش را در یک بازه زمانی  داشته باشد.در این گزارش به بررسی 11 تن از پرکارترین بازیگران مرد تئاتر سال 98 خواهیم پرداخت.

 

نوید محمدزاده

نوید محمدزاده زاده ۲۶ فروردین ۱۳۶۵ ایلام بازیگر سینما و تئاتر است. نقش‌آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید. وی دو بار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است. محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید. وی برای بازی در فیلم ناهید جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود. نوید محمدزاده برای بازی در فیلم بدون تاریخ بدون امضاء موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز شد. او در بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء را دریافت کرد. او بازیگری را از سال 82 در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز کرده و در این موسسه زیر نظر هنرمندانی همچون محمد یعقوبی،‌ مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی، و امیر قنبری آموزش دیده است. او تا سال 86 فعالیت حرفه‌ای نداشته اما در این سال در فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی روح‌الله حجازی در نقش مکمل مرد بازی کرده است. او در همان سال‌ها در جشنواره استانی تئاتر تهران جوایزی را دریافت کرده و پس از آن نیز در جشنواره یازدهم تئاتر دانشگاهی جایزه بازیگری دوم مرد را دریافت کرده است. از نمایش‌هایی که او ایفای نقش کرده می‌توان به پسران آفتاب، ماه در مرداب، فاصله تاریک ستاره‌ها، یک دقیقه سکوت، دهانی پر از پرنده، آخرین نامه، بالاخره این زندگی مال کیه؟، نورگیر، زمستان ۶۶، ورود آقایان ممنوع، ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ خوری، روایت ناتمام یک فصل معلق، پچ پچ‌های پشت خط نبرد، ویران، مرد بالشی، هم طناب، شکلک، دل سگ، کامنت، ستوان اینیشمور، آوازهایش را می‌خواند، خدای کشتار، دکلره، دیابولیک: رومئو و ژولیت، الیور توئیست (96) و بینوایان (97) اشاره کرد.

او که امسال در دو فیلم شب داخلی «دیوار» وحید جلیلوند و «تفریق» مانی حقیقی حضور دارد؛ سال 98 در عرصه تصویر فقط در پروژه سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی حضور داشت؛ اما روزهای پرکاری را در تئاتر پشت سر گذاشت. او در سه نمایش «مرد بالشی» به نویسندگی مارتین مک دونا و کارگردانی علی سرابی از 15 تیر تا 3 مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد، «بیگانه در خانه» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات از 1 دی تا 8 بهمن در تئاتر مستقل تهران و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و «قهوه قجری» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی از 23 بهمن تا 1 اسفند در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در سال 98 ایفای نقش کرده است. محمدزاده همچنین امسال تهیه‌کنندگی 5 نمایش را برعهده داشت؛ سیزیف نوشته محمدصادق گلچین عارفی و کارگردانی محمد برهمنی که برای سری دوم از 16 خرداد تا 28 تیر در تئاتر مستقل تهران به صحنه رفت و برنده‌ تندیس و دیپلمِ افتخارِ بهترین نمایش‌نامه از بخش نمایشنامه‌نویسیِ سی و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر در سالِ ۱۳۹۸ نیز شد، نمایش است نوشته امیر ابراهیم‌زاده و پرنیا شمس و به کارگردانی پرنیا شمس که این نمایش نیز در 2 سری سال 98 به صحنه رفت(17 خرداد تا 14 تیر در سالن اصلی تالار مولوی و 15 بهمن تا 1 اسفند در تئاتر مستقل تهران) که تندیس بهترین متن، تندیس بهترین طراحی صحنه، جایزه دوم بازیگری زن، جایزه دوم کارگردانی و بهترین اثر معرفی شده برای اجرای عموم از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی و کاندید طراحی نور و طراحی صحنه از سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را داراست، نمایش پا به نویسندگی و کارگردانی آرمین حمدی‌پور که در نوبت دوم از 11 تیر تا 11 مرداد سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفت، نمایش دریم‌لند نوشته صبا نجاتی و کارگردانی مرتضا جلیل‌دوست که در دو نوبت در سال 98 اجرا شد(از 13 مرداد تا 9 شهریور در سالن اصلی تالار مولوی و از 15 بهمن تا 1 اسفند در تئاتر مستقل تهران) و تندیس بهترین اجرا، تندیس بهترین کارگردانی، تندیس بهترین بازیگر مرد، تندیس بهترین تیزر، تقدیر متن، تقدیر طراحی لباس، کاندید بازیگری زن و بهترین نمایش برگزیده برای اجرای عمومی از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی را داراست و کریملوژی نوشته مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی که دوبار در سال گذشته اجرا شد(از 10 شهریور تا 12 مهر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر و از 15 دی تا 11 بهمن در تئاتر هامون) و در بخش بازیگری مرد سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مجید رحمتی لوح تقدیر را برای این نمایش دریافت کرد. همچنین نوید محمدزاده در کنار مسعود دلخواه،شهرام زرگر، محمد مساوات و مهدی مشهور داوری بخش صحنه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را در اردیبهشت 98 بر عهده داشت.

 

مهدی کوشکی

مهدی کوشکی ، زاده ١٣ مرداد ۱۳۶۰ در کوهدشت نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر تئاتر و سینما و فارغ‌التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. ار نمایش‌هایی که او ایفای نقش کرده می‌توان به هفتمین جان سگ، آواز خوان طاس، دکلره، به خاطر یک مشت روبل، شیطونی، تئاتر بد، کاسیت در زنجیر، شب‌نشینی با شکوه آقاجون، هملت، باد شیشه را می‌لرزاند، تئاتر شر، آوازه خوان، رومولیت، ریچارد ۱۱، پانزده سال آینده، رپرتوار مونولوگ‌ها بر علیه من، اپراتور نسل چهارم، نشانه‌ها، تابوت عهد، کوریولانوس، ماه در آب، ویتسک، پرتقال‌های کال، کالیگولا، ملکه زیبایی لی‌نین، شهرت، در رو روی پستچی باز نکن، آتن-مسکو، عشق لرزه، تهران بلگراد، کروکی، سرود صد هزار افلیای عاشق، دهانی پر از پرنده، مترسک، گروه بمرانی، داستان زمستان، خدای کشتار، شنل قرمزی، شپش، سیندرلا و ویولانت اشاره کرد.

کوشکی در سال 98 در 7 اثر ایفای نقش کرده؛ «هدیه جشن سالگرد» نوشته افشین هاشمی و کارگردانی مجید فرهاد از 6 فروردین تا 13 اردیبهشت در تئاتر مستقل تهران، «سیزده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی از 20 فروردین تا 22 اردیبهشت در تئاتر مستقل تهران، «وقتی کبوترها ناپدید شدند» نوشته سوفی اکسانن و کارگردانی هستی حسینی از 16 اردیبهشت تا 10 خرداد و از 22 شهریور تا 3 آبان در تئاتر مستقل تهران، «اکلیل» نوشته مهدی کوشکی و کارگردانی مهتاب شکریان از 16 اردیبهشت تا 27 خرداد در تئاتر مستقل تهران، «شک» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی از 22 شهریور تا 15 مهر در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، «ولپن» به نویسندگی بن جانسن و کارگردانی مهدی کوشکی از 16 آذر تا 11 بهمن در تئاتر مستقل تهران و از 21 بهمن تا 1 اسفند در تماشاخانه ملک و نمایش «اولئانا» نوشته دیوید ممت و کارگردانی مهدی کوشکی بهمن ماه در پردیس تئاتر شهرزاد.

 

سروش طاهری

سروش طاهری متولد 1361 و کارشناسی ارشد تئاتر است. او رتبه اول بازیگری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، رتبه اول بازیگری چهارمین و هشتمین دوره تئاتر ماه، بهترین بازیگر تئاتر خراسان(سه دوره)، رتبه اول بازیگری مرد ششمین تئاتر بانوان ایران و برگزیده بازیگری مرد در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را داراست.

طاهری در سال 98 در 7 نمایش ایفای نقش کرده است؛ اکوان دیو به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده از 18 فروردین تا 17 اردیبهشت در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، زخم زیبای زمانه نوشته علی اصغری و به کارگردانی نادیا فرجی از 3 تا 15 شهریور در تماشاخانه مهر حوزه هنری، دشمن مردم نوشته هنریک ایبسن و به کارگردانی نیلوفر مصطفایی از 1 تا 30 مهر در مجموعه تئاتر دیوار چهارم، سگدو نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی عباس غفاری از 16 آبان تا 14 آذر در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر، نمایش سوگ جامه به نویسندگی و کارگردانی میثم عباسی از 19 آذر تا 2 دی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر، اپرای 90 به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده از 22 بهمن تا 1 اسفند در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو و سه‌شنبه‌های لعنتی به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی از 27 بهمن تا 1 اسفند در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر.

 

ارسطو خوش‌رزم

ارسطو خوش رزم متولد ۶ تیر ۱۳۶۳ در تهران بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر است. وی دارای لیسانس مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است. او همچنین دوره بازیگری حرفه‌ای تئاتر و سینما را در مؤسسه کارنامه گذرانده‌است. او در نمایش‌های آنتیگونه، روایت غیر خطی کهنه سربازان جنگ کنار خطوط موازی، قاتل بی رحم هسه کارلسون، دو مرد در یک اتاق، پابرهنه در پارک، ناگهان پیت حلبی، دومینو، قندخون، سمفونی گاو و کاتالپسی بازی کرده است.

او در 5 نمایش یک ساعت آرامش نوشته فلوریان زلر و کارگردانی سید جواد روشن از 19 فروردین تا 18 اردیبهشت در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر، کمیته نان به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از 23 اردیبهشت تا 31 خرداد در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر، دروغ نوشته فلوریان زلر و کارگردانی آریان رضایی از 31 خرداد تا 16 مرداد در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر، عشق من حامد بهداد نوشته افشین هاشمی و کارگردانی ارسطو خوش رزم از 12 مرداد تا 5 شهریور در مجموعه تئاتر دیوار چهارم و آسانسور نداره به نویسندگی سباستین تیری و کارگردانی لبخند بدیعی از 5 تا 22 آذر کارگاه نمایش مجموعه ایرانشهر در سال 98 ایفای نقش کرده است. 

 

مجید رحمتی

مجید رحمتی بازیگر متولد 1356 در اراک و دارای مدرک کارشناسی نمایش است. این هنرمند در نمایش‌های بسیاری همچون شب سیب زمینی، توالت، اژدهاک، قصیده بلند باران، سه شب با مادوکس، شوک، بابا برقی، شرنگستان، اشتب باه گرد تنها، شبیه خوانی حضرت عباس، سبز صبور، مجلس شبیه در ذکر مصائب نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین، هزارپا،  فقط به فاصله خوردن یک استکان چای بدون قند،  اختیارات اجباری سوم شخص مفرد، بیا تو عزیزم، بردار شدن منصوربن حلاج،  شهادت خوانی انسانهای سرگشته، شاهزاده عاشق، خندستان ماتمیان،  مهمان سرزمین خواب، شهادت خوانی انسانهای سرگشته، طوطی پر، غروب روز نهم، دشت مینو، مجلس نقالی رومئو وژولیت، چشم‌ها، رویه و آستر، خاک و خاکستر، یادگار این دیار، مسیح موعود، سیاوش و سودابه،  این منم ندیمه مده، مجلس شبیه لیر بیچاره،  روز- داخلی- 12شب، کافه فرانسه، مجلس برادر کشی، دزد آب، اسب های پشت پنجره، سوگ سیاوش، زری بانو، مبارک نامه، مشروطه بانو، ترن، من که دا نیستم، دلقک دو ملیتی و مجلس انتقام جویی هملت به ایفای نقش پرداخته است. از دیگر فعایت‌های هنری رحمتی می‌توان به کارگردانی نمایش آری یا نه اشاره کرد.

رحمتی امسال در 4 نمایش چشم به راه میرغضب به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی از 22 خرداد تا 18 مرداد در تماشاخانه سنگلج، کریملوژی نوشته مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی که دوبار در سال گذشته اجرا شد(از 10 شهریور تا 12 مهر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر و از 15 دی تا 11 بهمن در تئاتر هامون)، برگشتن نوشته خیراله تقیانی‌پور و کارگردانی حسین مسافرآستانه از 8 آبان تا 8 آذر در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر و احتمال اشتباه به نویسندگی و کاگردانی حسین جمالی از 4 اذر تا 2 دی در تالار حافظ ایفای نقش کرده است. او در بخش بازیگری مرد سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لوح تقدیر برای نمایش کریملوژی دریافت کرد.

 

علی شادمان

محمدعلی شادمان، زاده 4 آذر ۱۳۷۵ در ایلام و بازیگر است. علی کار بازیگری را در نوجوانی از سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم میم مثل مادر آغاز و همچنین در فیلم‌های سینمایی صد سال به این سال‌ها، زمانی برای دوست داشتن و کلانتری غیرانتفاعی و سریال سرزمین کهن به ایفای نقش پرداخته‌است. او در سال ۹۲ در فیلم ساکن طبقه وسط به کارگردانی شهاب حسینی و در سال ۹۰ در فیلم رؤیای سینما به کارگردانی علی شاه‌حاتمی ایفای نقش کرده‌است. وی در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته‌است و در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز برنده دو جایزه ویژه سینه کید و فیسی شد و در همین دو سال بهترین بازیگر نوجوان سال شناخته شد. از آثار نمایشی‌ای که او در آن‌ها حضور داشته؛ می‌توان به مردگان بی‌کفن و دفن، خشم اژدها، سماعی‌زاده، زبان تمشک‌های وحشی و زهرماری اشاره کرد.

او در سال 98 در سه نمایش شاه ماهی نوشته احمد سلگی و رضا بهاروند و کارگردانی رضا بهاروند از 23 اردیبهشت تا 29 تیر در پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش بداهه نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی آروند دشت‌آرای از از 18 مهر تا 22 آبان سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و سپس در تماشاخانه ملک و نمایش قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی از 16 آبان تا 22 آذر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ایفای نقش کرده است. او همچنین در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لوح تقدیر بخش بازیگری مرد را برای بازی در نمایش شاه ماهی دریافت کرد.

 

محمد نادری

محمد نادری ، زاده ۱۰ تیر ۱۳۵۷ در تهران، بازیگر اهل اردبیل است. او در نمایش‌های بلافیگورا، مرثیه‌ای برای یک دراکولا، شیوه به قداست رساندن یک اعتراف‌کننده نامعتبر، طپانچه خانم، پالت، حادثه در ویشی، پینوکیو، پس از سقوط و دوازده ایفای نقش کرده است.

او امسال در 3 نمایش بازی کرده؛ سه کیلو 250 گرم نوشته مهدی زندیه و کارگردانی محسن نجارحسینی از 7 مهر تا 17 آبان سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو، گریز از مرکزبه نویسندگی و کارگردانی احسان اکبرنژاد از 30 مهر تا 26 آبان در سالن 2 تماشاخانه سپند و سقوط در کوه مورگان نوشته آرتور میلر و کارگردانی منیژه محامدی از 4 دی تا 7 بهمن در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر. همچنین قرار بود نادری با نمایش اسم نوشته ماتیو دولاپورت و کارگردانی رضا جاویدی اسفند در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد بر صحنه باشد؛ که به دلیل شیوع کرونا، اجرای نمایش لغو شد. 

 

محمد صدیقی‌مهر

محمد صدیقی مهر بازیگر، فوق لیسانس تئاتر گرایش بازیگری دانشگاه هنر است. او تا کنون در نمایش‌های طپانچه خانم، دردسر بزرگ اقای مدیر، یک زندگی بهتر، بیرون پشت در، بیوه های غمگین سالار جنگ، هیچ کس دلش برای شما تنگ نشده، هفت سنگ، همه دزدها که دزد نیستند، بر پهنه دریا و لیلی و مجنون به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در عرصه سینما و تلوزیون نیز به هنرنمایی پرداخته است و در فیلم‌های خانواده فرشچی، مزرعه ابی، تله تاتر اخرین غزل و سرزمین کهن بازی کرده است. صدیقی همچنین به عنوان مجری و بازیگر در برنامه اجتماعی باز هم زندگی 1 و 2 و 3 شبکه دو حضور داشته است. او موفق به دریافت جایزه بازیگری جشنواره دانشجویی سال 85 برای نمایش بر پهنه دریا و جایزه بازیگری جشنواره تجربه سال 1390 برای نمایش لطف شما همیشه شامل حال ما بوده شده است. صدیقی‌مهر سال گذشته در دو نمایش بانوی آوازخوان به نویسندگی وجدی معوض و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی از 9 تیر تا 18 مرداد در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر و تالاب هشیلان به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی ار 18 مهر تا 24 آبان در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر بازی کرده است. همچنین قرار بود او با نمایش اسم نوشته ماتیو دولاپورت و کارگردانی رضا جاویدی اسفند در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد بر صحنه باشد؛ که به دلیل شیوع کرونا، اجرای نمایش لغو شد. 

 

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا ، زاده ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در سنندج هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه است. شکیبا کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ مجموعه‌های کلاه قرمزی به‌عهده دارد. هوتن شکیبا به همراه نوید محمدزاده، یوسف باپیری، اشکان خیل نژاد و آرمان کوچکی از اعضای گروه «تئاتر تازه» هستند. او در دوران دانشگاه خود در نمایش و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده‌است و همیشه خواسته با ایفای نقش‌های مختلف تجربه کسب کند. او در جشنواره یازدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام ویلون‌هایتان را کوک کنید اولین کار جدی و حرفه‌ای تئاتر خود را شروع کرد و توانست جایزه بازیگر اول را کسب کند. وی ابتدا در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین قرار گرفت و سپس برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ در یک فیلم بلند به نام شب بیرون به کارگردانی کاوه سجاد حسینی نقش‌آفرینی کرده‌است و پس از آن دعوت به بازی در فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی و حق سکوت به کارگردانی هادی نائیجی شد. از کارهای اخیر او در تئاتر می‌توان مرگ هوتن، الیور توئیست، ۱۰۰٪ و بینوایان را نام برد. شکیبا در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او در سال 98 در 3 نمایش ایفای نقش کرده است؛ صد در صد نوشته مارکس لید و به کارگردانی مرتضی اسماعیل‌کاشی از 17 فروردین تا 31 اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد، اسلو نوشته جی تی راجرز و کارگردانی یوسف باپیری از 18 مهر تا 13 آبان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و قهوه قجری به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی از 23 بهمن تا 1 اسفند در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر.

 

امیر شمس

امیر شمس از فارغ‌التحصیلان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری است. از آثاری که او بازی کرده می‌توان دانتون، رومولیت، هجوم، مجلس مختلف‌خوانی، کوریولانوس، آشویتس زنان، مجلس مختلف‌خوانی، ویتسک و دوازده مرد خشمگین را نام برد. شمس در سال گذشته در 3 نمایش جتیسمانی نوشته سیاوش پاکراه و کارگردانی امیرحسین دوانی از 27 مرداد تا 15 شهریور در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان، من به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه از 24 مهر تا 30 آبان در سالن اصلی تالار مولوی و نفل مکان به نویسندگی و کارگردانی فاطمه محمودی از 20 آذر تا 17 دی در سالن کوچک تالار مولوی ایفای نقش کرده است.

 

امیر نوروزی

‌امیر نوروزی متولد ۳۰ مهر ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل بازیگری تئاتر از دانشگاه هنر است. او در نمایش‌‌هایی همچون روز پزشک، چشم در برابر چشم و هوراشیو شو بازی کرده است. نوروزی در سال 98 در سه نمایش تایم لپس نوشته امیر نوروزی و به کارگردانی صالح علوی‌زاده از 5 تا 21 تیر در تئاتر هامون، لانچر 5 به نویسندگی و کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی از 24 تیر تا 8 شهریور 98 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر، سپس از 10 تا 16 شهریور 98 در تئاتر مستقل تهران، دوباره از 9 آبان تا 29 آذر در تئاتر مستقل تهران و در نهایت از 5 دی تا 26 اسفند در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر؛ که البته از اوایل اسفند اجرای نمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و B5-6 به نویسندگی امیر نورورزی و کارگرداین فرزام رنجبر از 25 تیر تا 10 مرداد در تئاتر هامون ایفای نقش کرده است.




نظرات کاربران (1)