در حال بارگذاری ...
کوروش رخشنده پی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد:

زمستان امسال در نمایش چلچراغ بازی دارم

رخشنده پی گفت:در دی ماه امسال ودر تالار محراب در نمایش چلچراغ با همراهی رضا علوی با عنوان کارگردان نقشی را به عهده دارم.

 رخشنده پی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت : قرار است در دی ماه نمایش چلچراغ را به عنوان بازیگر در تالار محراب روی صحنه داشته باشم. این نمایش که کار تراژیکی است در جشنواره تئاتر آئینی سنتی سال قبل حضور موفقی داشت . متن نوشته زنده محمود استاد محمد و کارگردن نمایش رضا علوی است و من ، علی فتحعلی و خانم مقدسی و رضا علوی در آن بازی داریم . داستان نمایش درباره  تماشاخانه ای قدیمی و کهنه ای است که به زن جوانی ارث می رسد و او تمام تلاشش را انجام می دهد تا مانع نابودی و تعطیلی تماشاخانه بشود و چراغ آن را روشن نگه دارد.من در این نمایش بلبل را بازی می کنم . مردی که تلاش می کند برای باز نگه داشتن تماشاخانه به زن جوان کمک کند .

این بازیگر در مورد حضور در نمایش کابوس های زنانه گفت : کارگردان این نمایش رضوان کلباسی است . نمایش کار اجتماعی و رئال است و قرار است در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود . در این نمایش نقش جوانی جنوبی را بازی می کنم که ته لهجه آبادانی دارد و اصرار دارد تهرانی صحبت کند و رگه های طنزی در شخصیتش دیده می شود . به خواهران این مرد کافه ای می رسد و او در کافه مشغول به کار می شود.

وی در ادامه تاکید کرد : این روزها در نمایش سنتی ایرانی کابوس های مرد مشکوک در تماشاخانه سنگلج مشغول بازی هستم . داستان نمایش درباره زندگی مردی است که دچار کابوس می شود و اتفاقاتی برایش رخ می دهد . در این نمایش نقش داش غلام را بازی می کنم. شخصیتی بامرام و لوطی منش است که به کمک خواهرش می رود .

این بازیگر در باره تجارب بازیگریش در صحنه در دوران کورنایی افزود:حالا خبر رسیده که نمایش‌ها دوباره بمدت یک هفته تعطیل است .اما در زمان اجرا کار سخت و پر چالشی است و تماشاگر با احتیاط به دیدن نمایش ها می آید. البته نگاه سخت گیرانه ایی در باره رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد و دوست داریم با اجرای یک نمایش شادی آور حال مردم را خوب کنیم. امیدوارم سازمان های مسئول در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی به مردم در باره فعالیت مجدد تئاتر اهتمام بیشتری داشته باشند .

کوروش رخشنده پی ازجمله بازیگران با سابقه تئاتر به خصوص در حوزه تئاتر سنتی ایرانی است که در این عرصه نقش های ماندگاری بازی کرده است. قحط الرجال، کورکودیل، مات ، اندرحکایت یوسف و زلیخا، راز نقل آخر ، محال هم ممکن است ، تاریخ انقضا و بیله دیگ و بیله چغندر از جمله کارهای مهم کارنامه او در همکاری بازرگانی نظیر داود فتحلی بیگی هستند.

 

 




نظرات کاربران