در حال بارگذاری ...
شیرین جروقی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

نمایش کف را اواخر پاییز به صحنه می‌برم

جروقی گفت: موضوع نمایش رئالیستی است و داستان نمایش درباره خانواده‌ای است که درگیر نگهداری از مادرشان هستند.

شیرین جروقی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: متنی با عنوان کف را نوشته ام. موضوع نمایش رئالیستی است و داستان نمایش درباره خانواده‌ای است که درگیر نگهداری از مادرشان هستند و نکته مهم  در این اجرا فرم اجرایی آن است. نمایش 5 شخصیت دارد و تلاش می کنم بعد از بازنویسی نهایی و انتخاب عوامل و بازیگران نمایش را اواخر پاییز روی صحنه ببرم.

این کارگردان درباره فرم اجرایی نمایش کف عنوان کرد: بیشتر روی فرم زمان کار می کنم. در داستان نمایش زمان در حال گذر است و مادر به مرور دارد از دست می رود و تماشاگران در طول یک ساعت زمان نمایش بازده زمانی سه ساعته‌ای را می بینند و در گفتار و دیالوگ های بازیگران این گذشت زمان احساس می شود.

این کارگردان در باره استفاده از بازیگران سلبریتی در کارش گفت: علاقه ای به حضور بازیگران استار و سلبریتی ندارم و مثل سایر کارهایم از بازیگران تئاتر استفاده می کنم.

جروقی درباره چالش‌های اجرای نمایش در دوران کرونا افزود: کار پر چالشی است. از نگاه اقتصادی هم به علت رعایت پروتکل های بهداشتی که فقط برای نیمی از ظرفیت سالن بلیط فروخته می شود؛ گروه‌های نمایشی نمی توانند از ظرفیت کامل سالن استفاده کنند. این مشکل در سالن های بزرگ مثل سالن اصلی، تالار وحدت و غیره تا حدی قابل قبول است؛ اما برای سالن های کوچک بلک باکس بسیار سخت است. امیدوارم مسئولین با نگاه حمایتی از تئاتر در این شرایط حمایت کنند.

شیرین جروقی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر سال ها است که حضور موثری در تئاتر دارد و اجراهای موفقی نظیر دامپزشکی را روی صحنه برده است. نیست، نسل آخر، نمایشگاه گرافیتی یاسی، یو مثبت دویست و شصت و سه و نقطه  از جمله کارهای موفق او در حوزه بازیگری و کارگردانی است.

 




نظرات کاربران