در حال بارگذاری ...
صنم سرمد در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

نمایش زن هستم را پاییز به صحنه می‌برم

سرمد گفت: در تلاش هستم شرایطی را فراهم کنم که دوباره نمایش زن هستم را روی صحنه اجرا کنم.

صنم سرمد در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: در تلاش هستم شرایطی را فراهم کنم که دوباره نمایش زن هستم را روی صحنه اجرا کنم. این نمایش در فروردین‌ماه سال قبل در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند روی صحنه رفت و بازیگرانی نظیر سپیده جعفری، مهدی ملک، بلور سادات کسائیان، سمیه پیریایی، محمد پوراکبر و خودم در آن بازی داشتیم و با توجه به شرایط تغییراتی در تیم بازیگری خواهیم داشت.

وی در باره تغییراتی که قرار است در اجرای جدید نمایش زن هستم به وجود بیاید عنوان کرد: مهم ترین نکته بحث تغییر تهیه کننده است که با ایشان چالش داشتیم این امر هم در اجرا اثر گذار بود.

صنم سرمد درباره مضمون و روند شکل‌گیری نمایش زن هستم متذکر شد: نمایش بر اساس تکنیک تئاتر مستند شکل گرفته و یک کار اجتماعی با نگاه نقادانه به شرایط زیست زنان جامعه است و در داستان نمایش به زندگی 4 زن پرداخته می شود. پایه اصلی نمایشنامه با الهام از نخستین ترنس که تغییر جنسیت داد و بر اساس چند داستان واقعی از به قتل رسیدن و جنایت‌هایی در ارتباط با چند زن که اخبار آن در فضای مجازی نیز منتشر شده است و کمابیش اغلب مخاطبان و مردم با آن‌ها آشنایی دارند؛ شکل گرفته است. قتل هایی نظیر کشته شدن زنی در جاده توسط قفل فرمان ماشین، قتل دختری که یک هفته بعد از ازدواج با همسرش دچار اختلاف می شود، بحث زندگی اولین ترنسی که در ایران تغییر جنسیت داد، بحث چالش های زندگی دختری از یک خانواده مذهبی از شیراز که فیلم و عکس هایی از او در فضای مجازی منتشر می شود .

این کارگردان درباره محل اجرای نمایش تاکید کرد: با توجه به ساختار سه سویه سالن حافظ علاقه دارم نمایش را در این سالن اجرا کنم. اگر شرایط ویروس کرونا بهتر شود؛ نمایش را فصل پاییز به صحنه می‌برم.

این بازیگر درباره چالش های اجرای نمایش در دوران کرونا متذکر شد: شرایط دشواری و ترغیب کردن تماشاگران برای آمدن دوباره به دیدن تئاتر کار دشوارتری است و امیدوارم به تدریج مخاطبان به دیدن تئاتر بیایند.

سرمد در بخش پایانی گفته هایش ضمن اشاره به چالش هایی که برای نمایشنامه خوف به وجود آمده عنوان کرد: نمایشنامه خوف را مدتها قبل برای دریافت مجوز اجرا ارائه که دوستان با استدلال وجود کودک آزاری با چنین خواسته‌ای مخالفت کردند و امیدوارم چون با نگاه درست و کارشناسی شده به این موضوع در بطن اثر پرداخته شد مجوز برای اجرای نمایش داده شود.

 

 

 

 




نظرات کاربران