در حال بارگذاری ...
امیر دلفانی در گفت‌‌وگو با ایران‌تئاتر خبر داد

به زودی «پنج بعلاوه یک منهای یک» به صحنه می‌برم

دلفانی گفت: داستان نمایش درباره زندگی ۶ دوست صمیمی است که بعد از مدتها همدیگر را در عالمی فرازمینی پیدا می کنند و اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد.

امیر دلفانی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار نمایش پنج بعلاوه یک، منهای یک را در مجموعه تئاتر شهر و سالن سایه روی صحنه ببرم. قبلا هم متن این کار را برای حضور در جشنواره بین اللملی تئاتر مقاومت ارائه کرده ام.

این کارگردان درباره مضمون و داستان نمایش افزود: داستان نمایش درباره زندگی 6 دوست صمیمی است که بعد از مدتها همدیگر را در عالمی فرازمینی پیدا می کنند و اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد.

این کارگردان درباره وضعیت اجرای اثرش عنوان کرد: آبان ماه سال قبل پیش تولید نمایش و تمرینات شروع شد و قرار بود در اسفند نمایش برای بازبینی ارائه شود که به علت شیوع کرونا کار نیمه تمام ماند. اما چون گروه یکدل و همراهی داریم و همه مان تحصیل کرده تئاتر هستیم و دغدغه آن را داریم؛ در این چهار ماهه از طریق ویدیو کال با یکدیگر در ارتباط بودیم و روی نمایش تمرکز داشتیم و مدت زمانی است که دوباره تمرینات را شروع کرده ایم و منتظر جلسه بازبینی نمایش هستیم.

دلفانی درباره عوامل نمایش پنج بعلاوه یک، منهای یک متذکر شد: خشایار قائد رحمتی، ایمان اصفهانی، مهدی یگانه و ایمان عبدی در نمایش به عنوان بازیگر و آناهیتا موگویی و هادی همتی نیز در گروه کارگردانی با من همکاری دارند.

امیر دلفانی هنرمند جوان سالها است که در حوزه بازیگری و کارگردانی در تئاتر فعالیت می کند و موسس گروه تئاتری آریاگران صحنه است. مگه دستفروشی عیبه، رابطه، وقتی چتر آسمان خیس می شود، سپیده که می زند کسی منتظر است و باد شیشه را می لرزاند از جمله کارهای مهم کارنامه کاری دلفانی محسوب می شوند. در کارنامه کاری این هنرمند لرستانی آثاری نظیر و ما هنوز در انتهای این ستون سرخ سبز می شویم،  نشست بر پشت بامی در ونیز و سرو زیر آب دیده می شود. امیر دلفانی در بیش از یک دهه فعالیت در تئاتر جوایز متعددی نظیر دریافت جایزه از جشنواره بین‌المللی سیمرغ برای نمایشنامه و بهترین کارگردانی نمایش رابطه، دریافت جایزه بهترین کارگردانی نمایش وقتی چتر آسمان خیس می شود از بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان لرستان و دریافت جایزه در بخش بازیگری جشنواره تئاتر ماه برای نمایش مگه دستفروشی عیبه را به دست آورده است.

 

 

 




نظرات کاربران