در حال بارگذاری ...
به قلم اردشیر عابدی

نمایشنامه «چشمهایم برای تو» منتشر شد

نمایشنامه «چشمهایم برای تو» نوشته اردشیر عابدی توسط انتشارات خط هشت در اردبیل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، کتاب نمایشنامه «چشمهایم برای تو» نوشته اردشیر عابدی  از هنرمندان و نمایشنامه نویسان استان اردبیل به همت اداره حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل و توسط انتشارات  خط هشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این کتاب در قطع رقعی و در 30صفحه به قیمت 100هزار ریال چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: جانبازی روشندل همسری انتخاب کرده که نمونه زنی مومنه،با کمال  ......حال درپی فرافکنی واقعیت هایی در زندگیشان هست و دافعه ایی و....

اردشیر عابدی از جمله هنرمندان و نمایشنامه نویسان اردبیلی است که در حوزه نمایش بویژه تولید متون نمایشی، آثار ارزشمندی رابه نگارش درآورده که در جشنواره ها و رویدادهای تئاتری کشور،حضوری موفق و تاثیرگذار داشته است. وی متولد 1349 اردبیل است و تئاتر را به طور جدی از سال 1361  آغاز کرده و به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده وعوامل اجرایی در نمایش های مختلف که در اردبیل و شهرهای مختلف ایران اسامی اجرا شده است، حضور داشته است.

تشریفات، افسانه قاورد، جوجی خان، بیزیم سلمانیده، راز عطش،افسانه قاورد، دندان مرده، عزیزم ستاره، در باغ شازده، ساعت5، خواستن، شکوفه های پژمرده، آوای مهر، اژدها چهرک، دستهزار غریب، پرده سوم و مرگ یزدگرد؛ عناوین آثاری است که این هنرمند اردبیلی به عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان وعوامل فنی در تولید و اجرای آن ها سهیم بوده  است. وی همچنین در مجموعه های تولید شده درصداو سیمای مرکز اردبیل به عنوان بازیگر حضور داشته است.

اردشیر عابدی در دوره های مختلف جشنواره تئاتر استانی، منطقه ای و ملی و بین المللی حضور داشته و جوایز و رتبه های ارزشمندی را از این رویدادهای تئاتری کسب کرده است.نمایشنامه «تولد دوباره یک لاله » از این نویسنده اردبیلی در کتاب «الفتا »(مجموعه نمایشنامه های برگزیده نویسندگان استان اردبیل» توسط انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل در سال 1396 به چاپ رسیده است. در سال 98 هم نمایشنامه «عزیزم ستاره» از این نویسنده اردبیلشامل دو نمایشنامه «عزیزم ستاره» و «فردایی دیگر» توسط انتشارات جنت سرا در اردبیل منتشر شده است.

 




نظرات کاربران