در حال بارگذاری ...
سعید سالمی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

در نمایش اتولیز ایفای نقش می‌کنم

سالمی گفت: در این نمایش به کارگردانی علی فرزانه‌پور نقش یک سلول بد را بازی می‌کنم.

سعید سالمی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: به تازگی نمایشنامه اتولیز را نوشته‌ام و قرار است که علی فرزانه پور کارگردانی آن را انجام دهد. در این نمایش جدا از نویسنده به عنوان بازیگر نیز حضور خواهم داشت.

این نویسنده درباره ویژگی‌های متن عنوان کرد: اتولیز یک اثر سوررئالیستی است و درباره تعداد زیادی سلول است که در ریه یک دختر نوجوان زندگی می کنند و تعدادی از سلول‌ها راهشان را جدا می‌کنند و تبدیل به سلول‌های سرطانی می شوند و سلول ژنتیکی هم هست که دست به شورش می زند و تعدادی سلول طرفدار او می شوند و بدن دختر نوجوان گرفتار یک بیماری عجیب و غریبی می شود. کار تلفیقی از فرم، تصویر و اجرا است؛ در اصل یک جور تقابل خیر و شر به صورت نمادین به وجود می آید.

این بازیگر درباره نقش و شیوه حضور بازیگران در صحنه متذکر شد: من در این نمایش نقش سلول بد و مخرب را بازی می کنم. طراحی لباس بازیگران رئالیستی است و فضا به واسطه استفاده از نور و افکت، عکس و تصاویر پشتصحنه یک جورهایی فرم داخل بدن را نشان می دهد.

سالمی درباره عوامل نمایش اتولیز و زمان اجرای آن گفت: تورج الوند، شایان طهماسب‌پور و شایان قنادزاده از جمله بازیگران نمایش هستند و مدتی است که تمرینات شروع شده و قبلا قرار بود نمایش مردادماه روی صحنه برود که به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای نمایش تا آبان ماه به تعویق افتاده و برای اجرای آن صحبت‌هایی با سالن حافظ انجام شده است.

سعید سالمی کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر در سال های اخیر حضور موثری در تئاتر داشته است و دو سال قبل نمایش طعم گس مرگ را با موفقیت روی صحنه اجرا کرد. حکم، اتاق ورونیکا، پنج دری، سرسرا، هجده، ال کلاسیکو، آدم باش، پنچری و ترنسمیترها از جمله کارهای مهم کاری او محسوب می شوند.

 

 




نظرات کاربران