در حال بارگذاری ...
شیوا دیناروند در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

«چادر بی گل» را فصل پاییز به صحنه می‌برم

دیناروند گفت: نمایش چادر بی گل نوشته سمیرا بادبادی را برای اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد آماده می‌کنم.

شیوا دیناروند در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید تئاتری خود گفت: قرار است نمایشنامه چادر بی‌گل نوشته سمیرا بادبادی را برای اجرا آماده کنم. این نمایش قرار بود در اسفند روی صحنه برود که شیوع کرونا اجرا را در آن زمان منتفی کرد.

وی درباره مضمون و فضای نمایش عنوان کرد: نمایش فضای زنانه‌ای دارد و یک کار اجتماعی محسوب می شود و درباره زندگی 5 زن جوان است که ابتدای سال‌های حکومت پهلوی اول(1314) زندگی می‌کرده اند. این زن‌ها به طور دست جمعی تلاش می‌کنند یک کارگاه تولیدی خیاطی زنانه راه‌اندازی کنند و هر کدامشان قصه خاص خودشان را دارند. زنانی که علی رغم داشتن فرزند و خانه و زندگی می خوهند مشارکت اجتماعی داشته باشند و بخشی از اقتصاد خانواده خودشان را تامین کنند و تاکیدی داشته باشند بر تواناییهای زنان. زنانی که تلاش می‌کنند بر خلاف باور رایج آن روزگار که جای زنان در کنج خانه است؛ می خواهند با حضور و مشارکت اجتماعی خلاف این مسئله را اثبات کنند.

دیناروند درباره مکان اجرای نمایش گفت: با تماشاخانه شهرزاد صحبت‌هایی برای اجرای نمایش در نیمه دوم سال انجام داده‌ام و امیدوارم شرایط کرونایی از بین برود تا بتوانیم تمرینات نمایش را شروع کنیم.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران نمایش چادر بی‌گل گفت: به طور حتم در تیم بازیگری از چند بازیگر نام آشنا و سلبریتی استفاده می‌کنم.  

این بازیگر درباره چالش‌های اجرای نمایش در دوران کرونا افزود: به نظرم متولیان و مسئولین تئاتر باید حمایت‌های جدی از اهالی تئاتر به خاطر این بیکاری ناخواسته انجام بدهند. خیلی از تئاتری‌ها فقط از این راه امرار معاش می‌کنند و همه اهالی تئاتر که نمی توانند در آمد دیگری مثل من داشته باشند و از سوی خانواده حمایت بشوند. علاقه دارم مسئولین مرتبط پاسخگو کارهای نیمه کاره سال قبل باشند و با رفتنشان صورت مسئله پاک نشود. من اگر بتوانم نمایشم را روی صحنه ببرم برای تعدادی از بچه های تئاتر در جلو و پشت صحنه شغل و درآمد ایجاد می‌شود.

شیوا دیناروند دانش‌آموخته تئاتر و جزء نسل جوان است که در سال‌های اخیر تلاش کرده حضور موثری در حوزه‌های مختلف تئاتری داشته است. او سال قبل نمایش فولاد هرگز زنگ نمی‌زند را بازی ایمان صفا و افشین سنگ چاپ با موفقیت در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه برد و دو سال پیش بازی موفقی در نمایش اجتماعی راپورت های شبانه دکتر مصدق به کارگردانی اصغر خلیلی داشت.

 

 




نظرات کاربران