در حال بارگذاری ...
عباس زارع عنوان کرد؛

هنرمندان تئاتر در روزهای کرونایی نیازمند حمایت بیشتری هستند

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: امروز با توجه به شیوع کرونا در شرایطی هستیم که سالن‌ها تعطیل هستند و بسیاری از اهالی تئاتر خانه نشین شده‌اند، به جرات می‌توانم بگویم که تئاتری‌‌ها نسبت به باقی هنرمندان شرایط سخت‌تری را می‌گذرانند و حمایت از این قشر را در دستورکار دارم.

به گزارش  خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، «عباس زارع» در آئین تجلیل از روسای انجمن هنرهای نمایشی و مدیران کانون‌های فعال استان مازندران که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا به تئاتر بیش از هر حرفه دیگری لطمه زده است و تلاش داریم در این دوران از هنرمندان تئاتری و پخش تئاتر بیش از پیش حمایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران افزود: امروز با توجه به شیوع کرونا در شرایطی هستیم که سالن‌ها تعطیل هستند و بسیاری از اهالی تئاتر خانه نشین شده‌اند، به جرات می‌توانم بگویم که تئاتری‌‌ها نسبت به باقی هنرمندان شرایط سخت‌تری را می‌گذرانند و قدردان تواضع و فروتنی این قشر اثرگذار برای برگزاری برنامه های تئاتر استان در فضای مجازی هستم.

وی ضمن قدردانی از انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران برگزاری اولین رپرتوار تئاتر کودک نوجوان استان مازندران، اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان قائم‌شهر، اولین جشنواره نمایشنامه خوانی شرق استان مازندران، برگزاری اولین جشنواره مجازی عکس تئاتر استان مازندران و اولین جشنواره مجازی پوستر و تیزر تئاتر استان مازندران در ایام کرونایی، گفت: اجرای تئاتر آنلاین خوب است و کسانی که فیلم آنلاین تماشا می کنند می توانند مخاطبین خوبی برای اهالی تئاتر هم باشند اما باز هم این روند فعالیت سطحی و زودگذر در حوزه درآمدزایی هنرمندان تئاتر خواهد بود که می طلبد طرح ها و ایده های جامع تری در این حوزه ارائه شود.

زارع برلزوم تداوم برگزاری جشنواره های مجازی با محوریت تئاتر استان تاکید کرد و افزود: استمرار این جشنواره ها پویای و زنده بودن تئاتر استان را تصویر خواهد کرد.

وی به صحبت های اخیر مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران پیرامون خوداظهاری مردم برای عدم حضور دانش آموزان درمدارس تا ریشه کنی کرونا اشاره کرد و ادامه داد: 90درصد مردم استان اعلام کردند تمایل ندارند فرزندانشان در مدارس حاضر شوند تا از کرونا در امان باشند با این اوصاف اگر وضعیت شهرهای استان سفید هم باشد دور از انتظار است مردم به تماشای تئاتر بیایند و باید تا کشف واکسن کرونا، طرح های نو و خلاقانه برای کسب درآمد در بخش تئاتر ارائه شود.

زارع با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تمام توان و درحد بضاعت، حمایت از هنرمندان را در دستور کار دارد، گفت: کرونا فرصت توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی را در فضای مجازی فراهم کرد اهالی تئاتر از این فرصت برای گسترش فعالیت های هنرمندان این حوزه بهره مند شوند.

همچنین «سید حسین حسینی» از هنرمندان فعال تئاتر شهرستان نور طی حکمی از سوی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران به عنوان  مسئول انجمن تئاتر نور منصوب شد.

در بخشی از این حکم  آمده تقویت و تعالی آن شهرستان به مدد همکاری  و توجه به ضرورت ها و تعامل با هنرمندان ارجمند و ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور از اولویت های این انجمن  می باشد .

در ضمن برخود واجب میدانم از زحمات برادر ارجمند «عباس رضازاده» در طول مدت این مسئولیت کمال تشکر را داشته و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون را دارم.




نظرات کاربران