در حال بارگذاری ...
با هدف اعلام نتیجه جشنواره در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛

نشست داوران تیرنگ شانزدهم برگزار شد

داوران و مسئولان برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ جهت بررسی و اعلام نتیجه نهایی این رویداد گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، «ایوب آقاجانی» « سینا دلشادی» دو تن از داوران شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با حضور «کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی، «مهدی معصومی گرجی» رییس حوزه هنری مازندران و «یاسر محمودی برنتی» دبیر جشنواره تیرنگ در حوزه هنری مرکز (تهران) گرد هم آمدند.

گفتنی است «حسن دولت آبادی» از دیگر داوران این رویداد فرهنگی هنری بود که موفق به حضور در این نشست نشده و آرا خود را  از طریق فضای مجازی برای مسئولان برگزاری جشنواره ارسال کرد.

«یاسر محمودی برنتی» دبیر جشنواره تیرنگ شانزدهم، با بیان این نکته که از مجموع آثار رسیده، 4 اثر برگزیده علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در قالب کتاب نمایشنامه چاپ  خواهند شد افزود: بر این اساس آیین اختتامیه جشنواره امسال همزمان با هفته دفاع مقدس با رونمایی کتاب آثار منتخب جشنواره برگزار خواهد شد.

همچنین در این دور همی،  علاوه بر بحث در مورد داوری آثار راه یافته به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر تیرنگ، درباره چاپ مستقل چند نمایشنامه در حوزه هنری مازندران گفتگو شد.

شایان ذکر است که جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران در بخشهای اجراهای خیابانی، اجراهای پژوهشی و نمایشنامه برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و پروتکل های مربوط به آن،  این رویداد فرهنگی هنری فقط  در بخش  نمایشنامه صورت می پذیرد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران