در حال بارگذاری ...
با کارگردانی ایوب آقاخانی

«بالگردهای معلق روز خون» به آنتن می‌رود

از روز یک شنبه پنجم مرداد ماه ، مجموعه شش قسمتی «بالگردهای معلق روز خون» با موضوع عملیات مرصاد به کارگردانی ایوب آقاخانی از رادیو تهران و رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو «بالگردهای معلق روز خون» به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و داستان آن  درباره فعالیت منافقین در اواخر جنگ ایران و عراق است که منجر به عملیات مرصاد می شود.
فرشاد آذرنیا تهیه کننده «بالگردهای معلق روز خون» درباره این اثر گفت : تهیه کنندگی این کار سخت بود چرا که داستان نمایش دائما بین  گذشته و آینده  روایت می شد اما به نظرم همین موضوع جذابیت خاصی را برای شنونده ایجاد می کند.
وی ادامه داد : به دلیل همین رفت و برگشت زمانی که توسط نویسنده طراحی شده بود ، تصمیم گرفتم از افکت و موسیقی فضا سازی (آمبیانس) در کار استفاده کنم ، در واقع موسیقی که برای این نمایش استفاده کردم ملودیک نبود .
آذرنیا تأکید کرد: به نظرم این کار به لحاظ تهیه کنندگی از نظر تکنیک و تنظیم رادیویی کار جدیدی بوده ، حتی به لحاظ نوع بازی و آکسان گذاری هم خاص بود .
این تهیه کننده با سابقه رادیو ادامه داد : در این نمایش،  فریدون محرابی در نقش خبرنگاری به نام میلاد است که داستان از زبان او روایت می شود و این تا حد زیادی در باز شدن گره داستان به شنونده کمک می کند تا زمان بندی قصه را گم نکند.
مجموعه شش قسمتی «بالگردهای معلق روز خون» به نویسندگی علی مست علی، کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری مجید آیینه از روز یک شنبه ساعت 22:30 رادیو تهران و ساعت 1:00 بامداد از رادیو نمایش پخش می شود.فریدون محرابی ، کامیار محبی، مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد ، مجید حمزه، حمید یزدانی ، مهرخ افضلی ، نورالدین جوادیان، محمدرضا قلمبر و محمد رضا علی از جمله بازیگران این مجموعه رادیویی هستند.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران