در حال بارگذاری ...
از مهرماه سال جاری

«محراب» پردیس اختصاصی دانشجویان تئاتر می‌شود

مدیر تالار محراب با اشاره به اینکه چند پلاتوی جدید در این مجموعه تئاتری احداث می‌شود، اعلام کرد از این پس تالار محراب مانند یک پردیس تئاتری میزبان دانشجویان تئاتر خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، مهرداد کوروش نیا مدیر تالار محراب درباره تغییرات مدنظر و ایجاد فضاها و پلاتوهای جدید در این مجموعه تئاتری گفت: ما در شهر تهران ۵ هزار دانشجو داریم که به علاوه افراد فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین کسانی که پشت کنکور هستند و هنرجویان مؤسسه‌های خصوصی در زمینه تئاتر جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در پایتخت می‌شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت سالن‌های حرفه‌ای برای پاسخگویی، امکان استفاده از این سالن‌ها برای دانشجویان تئاتری فراهم نیست. در سوی دیگر سالن‌های خصوصی نیز باید هزینه‌های خود را تأمین کنند، به همین خاطر پرداخت هزینه‌های تمرین و اجرا در سالن‌های خصوصی نیز برای دانشجویان خیلی سخت است.
کوروش نیا با اشاره به مطالعات انجام شده در تالار محراب، یادآور شد: در شرایط فعلی و با توجه به تعداد بالای دانشجویان تئاتری، بخش دولتی می‌تواند با سوبسیدهای خود از این هنرمندان حمایت کند. با توجه به اینکه تالار محراب نیز مجموعه‌ای دولتی است به فکر فراهم کردن شرایطی برای حمایت از نسل جوان تئاتری افتادیم.
مدیر تالار محراب در ادامه سخنان خود توضیح داد: با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین محبت اداره کل ارشاد استان تهران، طرحی را آماده کردیم که طی آن فضای اداری مجموعه در لابی سالن بزرگ محراب مستقر شود تا کل فضای اداری مجموعه به ۲ پلاتوی ۴۰ متری و ۲ پلاتوی ۶۰ متری تبدیل شود.
وی افزود: این پلاتوها تا ساعت ۱۸ به تمرین گروه‌های تئاتری و دانشجویان تئاتر اختصاص پیدا خواهد کرد و از ساعت ۱۸ به بعد نیز ۲ پلاتوی ۶۰ متری میزبان اجراهای کم پرسوناژ تئاتری خواهند بود.
کوروش نیا با بیان اینکه با تغییرات مدنظر مجموعه محراب ۴ فضای اجرا شامل ۲ پلاتو با ظرفیت ۳۰ نفر، یک پلاتو با ظرفیت ۵۰ نفر و سالن بزرگ با ظرفیت ۲۶۰ نفر می‌شود، تأکید کرد: ما به صورت همزمان با ۴ پلاتو برای تمرین و ۴ سالن برای اجرا فعالیت خواهیم کرد و این روند تالار محراب را به یک پردیس تئاتر تبدیل خواهد کرد.
مدیر تالار محراب یادآور شد: با توجه به پلاتوها و سالن‌های اجرا، حیاط بزرگ و همچنین کافی‌شاپی که در مجموعه فعال است، مجموعه محراب قابلیت تبدیل شدن به پاتوقی برای جشنواره‌های دانشجویی، نمایشنامه خوانی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه تئاتر را دارد و به مانند یک پردیس تئاتر شرایطی را فراهم می‌کند تا جوان‌ها بتوانند در این شرایط بد اقتصادی از آن بهره‌برداری کنند.
وی در پایان سخنان خود درباره زمان در نظر گرفت شده برای انجام این تغییرات و همچنین بهره برداری از شکل جدید مجموعه محراب، گفت: ما از امروز شنبه ۴ مرداد ساخت و ساز را آغاز می‌کنیم و از اول مهر فضاهای جدید مجموعه مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.




مطالب مرتبط

در سالن استاد جعفر والی تالار محراب اجرا می‌شود

«الاغ و کچل»؛ داستان خواب تقی کچل و خرگوش بازیگوش
در سالن استاد جعفر والی تالار محراب اجرا می‌شود

«الاغ و کچل»؛ داستان خواب تقی کچل و خرگوش بازیگوش

نمایش «الاغ و کچل» به کارگردانی فروزان حسینی داستان تقی کچل پسربچه تنبل و خرگوش بازیگوشی که او را از تنبلی دور می‌کند، از 16 مهر در سالن استاد جعفر والی مجموعه تالار محراب به صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران