در حال بارگذاری ...
علی بابایی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

با مهیا شدن شرایط نمایش گورخانه را روی صحنه می‌برم

علی بابایی گفت:متن گورخانه را خودم بر اساس آسیبهای اجتماعی نوشتم.

بابایی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت جدید کاریش گفت: متنی با عنوان گورخانه را نوشته ام که اثر اجتماعی است و به یکی از آسیب های مهم اجتماعی می پردازم و منتظر مهیا شدن شرایط برای روی صحنه بردنش هستم.

وی در باره مضمون و فضای گورخانه گفت : در نمایش به زندگی دو زن و یک مرد پرداخته می شود که در قبرستان زندگی می کنند. یکی از این شخصیتها پیر زنی است که به معتادها و بی جاها قبر اجاره می دهد .شخصیت بعدی پسر جوان ویلونیستی است که  پایش را در تصادفی از دست می دهد. شخصیت سوم نمایش دختر جوانی به نام پری است که پدرش معتاد است و دریک شبی خانه آنها آتش می گیرد و همه اعضا خانواده می میرند و او سرگردان باقی مانده است.کار بیشتر قصه محور است تا شخصیت محور و هر مدام از این سه نفر قصه خودشان را دارند و اجرای نمایش مناسب در سالن های بلک باکسی است.

بابایی در باره نحو انتخاب بازیگران نمایش گور خانه افزود: با توجه به موضوع جذاب نمایش حضور بازیگران نام آشنا می تواند برای مخاطب دارای جذابیت باشد. البته اگر شرایط اجرا در تهران فراهم نشود. نمایش را در کرج با شاگردانم روی صحنه می برم و از موسیقی زنده هم استفاده خواهم کرد.

این کارگردان در باره اجرای نمایش در دوران کورنایی گفت : شرایط چندان مهیا نیست و جلب اعتماد مخاطب در شرایط فعلی برای آمدن به تئاتر کار سختی است و البته تئاتر همیشه با کمبود مخاطب روبه رو بوده است . خود من مدتی است دچار کورنا شده ام و به جز اعضا تئاتر کرج هیچ مسئولی سراغی از من نگرفت و حمایتی  هم از من انجام نشد . تئاتر و اهالی تئاتر برای ادامه حیات نیازمند حمایت جدی دولت هستند و امیدوارم این کار انجام شود.

علی بابایی هنرمند باتجربه تئاتر کرج و موسس گروه مهرگان البرز است.او دوسال قبل با موفقیت نمایش داشتی عاشقونه باهام حرف می‌زدی را در تماشاخانه باران روی صحنه آورد.یکی مثل من، آواز بهار و روبان قرمز از جمله آثار مهم او در حوزه نویسندگی و کارگردانی است.

 در کارنامه کاری بابایی آثاری نظیر چیزی شبیه یک بختک طولانی، آواز بهار، انگار می‌خواد بارون بیاد ،داشتی عاشقونه باهام حرف می‌زدی،دادگاه رسمی است لطفا سکوت نکنید، مادر است دیگر، به خاطر یک ربع تاخیر، ص مثل صلح ،چیزی شبیه یک بختک طولانی، پیاده روی درگذرگاه، منوی هشتم، ، مسافران عشق،خانه مهر و مانی دیده می شود.




نظرات کاربران