در حال بارگذاری ...
نیما بیگلریان در گفت وگو با ایران تئاتر مطرح کرد

به زودی نمایش «آسمان ستاره‌ای» را روی صحنه می‌برم

بیگلریان گفت: «آسمان ستاره ای» ویژه خردسالان است و در یکی از لابی‌های تالار هنر و یا در کافی شاپ تئاتر شهر اجرا می‌شود.

بیگلریان در گفت وگو با ایران تئاتر در  باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت : در حال تمرین و تولید نمایشی ویژه خردسالان با عنوان آسمان ستاره ای هستم . که به شیوه کار کارگاهی تولید می شود و قصد دارم این نمایش را دریکی از لابی های سالن هایی مثل تالار هنر و یا در کافی شاپ تئاتر شهر اجرا کنم.

وی در باره فضا و تکنیک کاری نمایش آسمان ستاره ای عنوان کرد: هر اجرای نمایش مختص فقط یک کودک است و به این نوع کار تئاتر شیشه ای اطلاق می شود.بازیگر در یک محفظه دو در دو قرار می گیرد. مدت زمان این نمایش تک نفره بیست دقیقه است و مناسب برای کودکان دو تا شش سال است.در هر روز هفت اجرا در سالن انجام می شود.

 این کارگردان درباره توجیه اقتصادی و درآمد زایی با چنین شیوه اجرایی افزود: به هیچ وجه به درآمد این اجرا فکر نکرده ام و عشق و علاقه من تئاتر کودک است و سالها است که در این حوزه گام برمی دارم و در این شرایط سخت شیوع کورنا که برای بچه ها تئاتر دیدن سخت شده تلاش کردم تا با استفاده از چنین شیوه اجرایی محیطی امن و عاری از آلودگی را فراهم کنم.

بیگلریان در باره مضمون و موضوع نمایش تاکید کرد: موضوع نمایش در باره محیط زیست و توجه به پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی و طبیعت است.به نوعی در این اجرا به کودکان این آموزش داده می شود که در شرایط فعلی که ویروس کورنا محیط را به شدت آلوده کرده بتوانند خودشان را امن نگه دارند . البته این کار جنبه مشارکتی دارد و کودکی که نمایش را نگاه می کند نیز وارد فضای نمایش می شود.متن این نمایش را به همراه صبا بهرامی نوشته‌ایم و صبا بهرامی بازیگر نمایش است و مشاور کودک و خردسال اجرا هم دختر ده ساله‌ام ماهک بیگلریان است.در این نمایش چهار عروسک انگشتی در کنار بازیگر در نمایش حضور دارد.

نیما بیگلریان کارگردان، نویسنده و کارشناس ارشد تئاتر حوزه کودک و نوجوان است.او در جشنواره سال قبل کودک و نوجوان همدان عضو شورای انتخاب مسابقه تئاتر خردسال و خیابانی بود، سالها است که در این حوزه فعالیت می کند.دوست واقعی من تیرکس ، ترم و نارنجی از جمله کارهای مهم کارنامه کاری او محسوب می شوند. کارگردانی که نمایش آخرش پرواز ستاره ای ضمن داشتن اجراهای موفق در داخل کشور در خارج از کشور و در کشور آلمان و شهر فرانکفورت هم حضور موفقی داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران